* Iată-l ajuns la cea de-a XXVI-a ediţie. Până mai ieri, concurs de lied, de azi îmbogăţit cu secţiunea de dirijat, Festivalul a beneficiat de prezenţa orchestrei simfonice magistral dirijată de maestrul Sabin Păutza.
„Ne-am propus ca acest festival să îl deschidem către public, să aibă o vizibilitate mai mare în județul Ialomița și chiar la nivel național. Asta pentru că, pe de o parte, Ionel Perlea este, din punct de vedere profesional, pe aceeași scară valorică cu George Enescu. George Enescu mult mai apreciat în țară, Ionel Perlea cu mult mai apreciat în străinătate și am zis că este păcat să nu-l evidențiem la adevărata lui valoare. Știm cu toții că se leagă de Ialomița, pentru că este născut la Ograda, și pentru că a purtat dorul depărtării de locurile natale în îndepărtatea Americă unde s-a stins”, declara Clementina Tudor la întâlnirea cu jurnaliştii din rândul cărora a plecat spre a fi director al Centrului care, iată, găzduieşte asemenea evenimente. Deşi organizatorii au amplasat în foaierul sălii de spectacole o expoziția de costume populare, deşi a avut loc şi o lansare de carte, respectiv albumul „Miniaturi Vocale românești din secolul al XIX” – romanțe românești vechi (ca să nu mai vorbim despre cartea, cu autograf, a maestrului Sabin Păutza), în sala au fost cam puţini spectatori. Sigur că organizatorii, în mod declarat, doamna Clementina Tudor, au sperat „ca această ediție, pe care noi ne-o dorim de o înaltă calitate profesională, să reușească să aducă și public. (…) Îmi doresc ca festivalul Perlea să fie de același calibru ca festivalul Enescu”. Şi, sigur că problema nu este numai la ei, la cei care organizează astfel de evenimente cultural-artistice, ci este şi o deficienţă în ceea ce priveşte apetitul cetăţenilor pentru astfel de muzică, manelizarea şi vulgarizarea muzicii fiind vizibilă chiar şi în ochii celor mai puţin melomani. Sabin Păutza, Cristian Brâncuși, Petru Andriesei, cu participarea membrilor Filarmonicii „Paul Constantinescu” din Ploiești, mezzosoprana Oana Andra Ulieru , sopranei Irina Iordăchescu, Cătălin Țoporoc; prof. univ. dr. Ionel Voineag București, prof. univ. dr. Florența Marinescu – Constanța, prof. univ. Cristina Simionescu – Iași, prof. univ. Radu Cristina – Brașov, prof. univ. Mariana Șarbu – Timișoara, cu toţii au fost la înălţimea reputaţiei câştigată în ani de muncă şi, evident, în atâtea şi-atâtea spectacole de înaltă ţinută artistică. Însă, dincolo de o intrerpretare de excepţie a mai fost ceva. A fost acea prezenţă scenică pe măsura sensibilităţilor ce însoţesc, oriunde, oricând, muzica clasică. Cum Festivalul este şi un concurs, se cuvine să predăm Istoriei Muzicii Clasice CLASAMENTUL
***Secţiunea de interpretare a liedului:
Premiul I şi Trofeul Ionel Perlea – Andrada Oana Urs – Academia de Muzica Gheorghe Dima Cluj
Premiul II – EX AEQUO
– Silviu Stratulat – Universitatea Nationala de Arte George Enescu Iasi
– Silviu Alexandru Mihăilă – Universitatea Nationala de Muzica Bucuresti
Premiul III – EX AEQUO
– Alexandra Stirban – Universitatea Nationala de Muzica Bucuresti
– Daniela Goria – Universitatea Nationala de Arte George Enescu Iasi
Mentiune I – Magda Eliza Maftei – Academia de Muzica Gheorghe Dima Cluj
Mentiune II – Christian Jonnathan Alexandru – Universitatea Nationala de Muzica Bucuresti
Mentiune III – Daniela Maria Dumitru – Universitatea Nationala de Arte George Enescu Iasi
Premiul special „Theodor Grigoriu” pentru interpretarea liedului românesc – Alexandra Stirban – Universitatea Nationala de Muzica Bucuresti, acordat de Mihaela Marinescu Grigoriu
Premiul special pentru acompaniament – Iulia Toma
***Secţiunea dirijat:
Premiul I şi Trofeul Ionel Perlea – Boboia Rduard Viorel – Universitatea Naţională de Muzică Bucureşti.
Premiul II – Stamate George Octavian – Academia de Muzică „Gheorghe Dima” Cluj