Simulările la BAC şi Capacitate prevestesc dezastrul din vară

Distribuie articolul:

În urmă cu cîteva săptămîni scriam despre performanţele elevilor ialomiţeni în primul semestru al anului şcolar 2012-2013. Iar concluzia era cît se poate de ancorată în realitate, în ciuda campaniilor, nu ştim cît de eficiente, ale Inspectoratului Şcolar Ialomiţa, campanii despre care am relatat la vremea respectivă. Verdictul nostru că învăţămîntul judeţean se zbate în mediocritate este întărit de rezultatele recente la simulările pentru examenele naţionale de bacalaureat şi capacitate. Majoritatea notelor obţinute de elevi sînt cuprinse între doi şi şapte, iar principala problemă o reprezintă matematica.

              „Tabla împărţirii“ mediocrităţii

Noua conducere a IŞJ Ialomiţa, instalată încă din vara anului trecut, n-a reuşit să schimbe rezultatele peste noapte în sistemul de învăţămînt judeţean. Probabil va mai curge multă apă pe „Ialomiţa“ pînă cînd rezultatele se vor vedea, dacă se vor observa şi acestea, pentru că timpul nu stă pe loc şi în afara unor numiri de noi directori pe criterii obscure în unele cazuri calificativele elevilor la testările naţionale ne pun pe gînduri. Vorbim aici despre simulările recente la BAC şi Capacitate, cele mai aproape ca timp în analiza noastră. Şi, dacă în urmă cu ceva săptămîni concluzionam pe baza rezultatelor la învăţătură din primul semestru al anului şcolar 2012-2013 că elevii din judeţul nostru şi profesorii lor au adus educaţia în situaţia de mediocritate, acum putem sublinia, mai apăsat, că realitatea nu ne contrazice deloc nici în privinţa majorităţii celor care vor face pasul către ciclul liceal anul acesta sau către şomaj după terminarea liceului. Pentru că, simularea la BAC şi Capacitate ne-a arătat negru pe alb cum stăm înaintea testelor naţionale de peste numai cîteva luni, iar vorba ceea, porcul nu se mai îngraşă în ajun, dacă ne este permisă exprimarea neacademică. Şi, dacă tot am adus în atenţie rezultatele, să ne şi aplecăm puţin asupra lor. La clasa a VIII-a, limba română, 1487 elevi au luat note mai mari de 5, dar majoritatea covîrşitoare 1318 elevi s-a încadrat în intervalul de notare 2-7. Doar 180 de copii au reuşit performanţa să treacă de nota 9. La matematică, problema este aceeaşi, slabele rezultate fiind demonstrate de cifre: 1623 elevi cu note între 2 şi 7 şi numai 1018 cu medii mai mari de 5. Şi la matematică numai 123 de elevi la nivel judeţean s-au remarcat cu note peste 9. La clasa a XII-a, situaţia este şi mai jalnică. 1699 elevi cu note între 2 şi 7 la limba română, doar 76 cu note peste 9 şi numai 1055 cu medii peste nota minimă de trecere. Problemele cele mai mari par a fi însă la domeniul lui Pitagora pentru că el nu are Facebook şi nici consolă pentru jocuri sau abonament prin cafenele. 1256 viitori aspiranţi la statutul de absolvent de BAC au note între 2 şi 7, cei mai puţini, numai 26, au reuşit să treacă de nota 9 şi doar 504 au luat note peste 5. 626 elevi de clasa a XII-a n-au fost în stare măcar să treacă de punctul acordat din oficiu pentru prezenţă la testare. Ne bucură doar rezultatele la istorie, unde din cei 82 de elevi care au susţinut examenul premergător BAC-ului, 68 au luat medii peste 5, iar procentul de peste 88% sperăm că a mai „ridicat“ moralul şefilor de la Inspectorat.

George ŞEITAN


Distribuie articolul:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *