* Multe D.J. (Drumuri Judeţene) începute şi-apoi intenţionat lăsate neterminate, preţuri „de te udă cu apă” acceptate ca pe-o cutumă, calitatea materialelor (a asfaltului, bordurilor, etc) parcă special deficitară, ca să se tot revină cu „plombări”, sunt doar câteva dintre argumentele care ar putea determina o discuţie în cadrul şedinţelor Consiliului Judeţean Ialomiţa, dar şi o inspecţie din partea vreunui „ Organ” cu drept de control asupra CJI.
„ Au început lucrările pe un nou tronson de drum, după predarea Lotului 2 – IAZU (DN21) – SCÂNTEIA – VALEA CIORII (DN21A), KM 11+200-KM 25+350 – către Antreprenor, în cadrul proiectului mai larg „Modernizare drum județean DJ 203F, DN 2C (Grivița) – Smirna – Iazu – Scânteia – Valea Ciorii – DN21A, Km 0+000-Km 25+350”.
Valoarea contractului de execuție este de 23.069.816,54 lei cu TVA, iar durata de executie a lucrărilor este de 12 luni, de la data ordinului de începere a lucrărilor emis de către Consiliul Județean Ialomița” . Asta scrie negru pe alb, iar ce e scris „de bine” i se datorează preşedintelui care plăteşte bine, lună de lună, nişte consilieri personali responsabili cu imaginea funcţiei pe care musiu o ocupă. Ce ar putea pricepe cetăţenii din această informaţie? Păi, ar putea pricepe că suma de 230 MILIARDE lei vechi se va cheltui pe cei 25 km de drum ce urmează a fi modernizat, nu? Şi că pentru fiecare km de drum modernizat, Consiliul Judeţean Ialomiţa va plăti 10 MILIARDE lei vechi, nu-i aşa, domnule Moraru?
Situație existentă expusă de CJI:
– Tronsonul de drum județean este alcătuit din parte carosabilă cu lațimi între 5.0m și 5.5m, precum și acostamente de 0.5 m neconsolidate, înierbate.
– Drumul este amplasat pe cea mai mare lungime la nivelul terenului înconjurător, existând și zone cu rambleu de înălțimi variabile.
– Sistemul rutier existent prezintă degradări de tipul: faianțări, burdușiri, crăpături longitudinale și transversale, plombe, fisuri, gropi, făgașe, exudări, etc. Pe majoritatea lungimii traseului se găsesc șanțuri din pământ amplasate de o parte și de cealaltă a părții carosabile, acestea sunt în mare parte colmatate.
– Semnalizarea rutieră verticală și orizontală este insuficientă și va trebui completată și refăcută conform reglementărilor în vigoare.
Situație care, cică, va fi după modernizare
– Va crește gradul de siguranță privind accidentele rutiere atât în localități cât și în afara acestora, timpul de parcurgere va scădea, volumul de praf din aer va scădea, poluarea fonică se va reduce de asemenea, toate acestea contribuind considerabil la îmbunătățirea calității mediului înconjurător.
– Lucrările prevăzute au ca scop compensarea totală a uzurii fizice și morale și ridicarea caracteristicilor tehnice ale drumului și părților anexe (scurgerea apelor, circulația pietonală, siguranța circulației) la nivelul impus de categoria de drum din care face parte, ținând cont atât de condițiile prezente cât și de cele de perspectivă.
Garanţia calităţii – pe hârtie
„În ceea ce priveşte garanţiile lucrărilor executate în cadrul proiectelor de investiţii derulate de Consiliul Judeţean, în toate contractele de achiziţii publice de lucrări încheiate se solicită antreprenorilor garanţii de până la 10 ani. În acestă perioadă toate lucrările intervenite ca urmare a apariţiei defectelor de execuţie necorespunzătoare vor fi suportate de către constructori”. Tupeu sau ce credeţi că înseamnă acest răspuns oferit unui „postac” care a îndrăznit să-şi arate îngrijorarea faţă de calitatea „maclavaisului” turnat pe drumurile din judeţ, dar şi toată România. Mulţi cetăţeni ştiu că în subordinea Consiliului Judeţean sunt două firme care au ca domeniu de activitate lucrări de drumuri. Firma veche, SC „Drumuri Judeţene” S.A., cea care ani de zile a fost condusă de Ghibanu, iar după plecarea lui în pensie a intrat pe mâinile lui Cristi Stan, iar din 2018, SC Infrastructură Drumuri şi Poduri S.A., cea condusă de directorul Dan Anton. Nu este prima dată când ziarul Ştirea publică părerea multor cetăţenii care spun că această bicefală administrare a drumurilor ar trebui explicată de către consilierii judeţeni, cei care au hotărât să fie în ograda CJI două unităţi economice cu acelaşi domeniu de activitate. După cum ni-i prezintă fotografiile ce însoţesc postarea de tip lăudăroşenie politicianistă, Victor Moraru şi Cristi STAN sunt cei care au pe mână căruţa de bani stabilită a fi cheltuită pentru această operaţiune de modernizare a unui drum existent, dar care s-a degradat. Când a fost cea mai recentă cheltuială pentru „peticirea” acestui drum, care este istoricul financiar-contabil a periodicităţii cheltuielilor efectuate, sunt numai două întrebări care i-ar putea convinge pe cei suspicioşi, că preţurile nu-s „umflate” , iar calitatea lucrării de aşa-zisă modernizare, nu este una de-a dreptul execrabilă!
Trebuiesc lăsați să execute lucrarea pentru că sincer eu am fost pe acel drum si este deplorabil si cu foarte multe gropi. Oameni din acele localități sunt izolați iar autobuzele care se mai încumeta să mai respecte programul stabilit tot spuneau că vor să renunțe din cauza craterelor. Este un drum neașteptat de 30 de ani. Putina indulgență si tutun.