Servicii „umflate“ de GDF Suez pentru prestaţii fictive la reţeaua de gaz

Distribuie articolul:

 

Despre „golăniile“, aşa cum le-au catalogat cetăţenii din Slobozia, ale companiei Gaz de France, pe scurt GDF Suez, operatorul naţional de gaze, am mai scris în urmă cu ceva timp. Atunci relatam despre una dintre subsidiarele GDF, Distrigaz Confort, care se folosea de practici anticoncurenţiale pentru a-şi rotunji veniturile „plimbînd“ doar cîteva hîrtii şi fără a executa în realitate serviciile facturate. Speţa din numărul de faţă se leagă de acelaşi operator de gaze, GDF Suez, iar practica este în mare aceeaşi. În goana după bani obţinuţi foarte uşor, compania franceză „umflă“ facturile consumatorilor cu servicii pe care nu le-a prestat vreodată. Şi exemplificăm…

Revizii şi înlocuiri pe hîrtie

O bombă cu ceas stă să explodeze în municipiul Slobozia pentru că operatorul local de gaze, GDF Suez, înţelege pe dos prestarea de servicii către abonaţii săi, iar în schimb cere sume de bani chiar dacă nu a făcut nimic. Francezii care au pus stăpînire pe piaţa serviciilor de profil „umflă“ factura de gaz cu voie de la becul din biroul preşedintelui, chiar dacă, spre exemplu, niciun angajat al GDF nu a călcat vreodată prin apartamentul proprietarului despre care facem vorbire noi. Slobozeanul, al cărui nume nu-l vom dezvălui deocamdată, s-a trezit în factura de gaze cu servicii de verificare şi rate pentru înlocuirea unor racoduri, deşi GDF Suez nu i-a prestat vreun serviciu sau vreun alt angajat al companiei de gaze ori vreo firmă mandatată de societatea franceză. Reţeta este simplă, serviciile sînt introduse în factură, iar cine se „prinde“ de şmecherie bine, dar cine nu, este pus să plătească chiar şi cîteva milioane în plus la factura de gaz în afara consumului normal. Totul se leagă de mult mai cunoscutele revizii ale instalaţiilor de gaze, aşa numitele verificări tehnice periodice şi revizii tehnice periodice, acestea realizîndu-se o dată la doi ani şi, respectiv, o dată la 10 ani, iar ele sînt obligatorii pentru toţi consumatorii casnici şi non-casnici. În cazul nostru, slobozeanul care a avut parte de „umflarea“ facturii de gaz susţine sus şi tare că n-a beneficiat de vreun serviciu de acest gen din partea companiei GDF Suez. „Am primit zilele trecute plicul de la Distrigaz prin care eram înştiinţat că trebuie să realizez reviziile la instalaţia de gaz, am contactat reprezentanţii firmei pe care i-am întîlnit pe stradă şi, chiar dacă în apartamentul meu nu a intrat nimeni, m-am trezit cu factura de gaz care include aceste servicii ce n-au fost niciodată prestate“ reclamă cetăţeanul din Slobozia. „Eu n-am nimic împotrivă să plătesc, dar trebuiau să vină şi să execute lucrarea nu să-mi „umfle“ direct factura“ continuă slobozeanul. După ce s-a sesizat cu privire la acest aspect, omul nostru a mers direct la sediul GDF din reşedinţa de judeţ, unde a fost înştiinţat că ar fi semnat nu ştim ce contract care în realitate nu există. Mai mult, după îndelungi parlamentări, dar şi drumuri pe la Protecţia Consumatorilor, operatorul de gaze a fost de acord să schimbe factura pentru că era clar că serviciile încărcate nu au fost niciodată prestate.Mi s-a spus că am semnat un contract, eu sînt bolnav dar nu nebun. Eu nu am semnat nimic. Am fost la OPC şi am înregistrat o reclamaţie şi acolo, Distrigaz şi-a cerut scuze şi au zis cei de acolo că pot plăti doar consumul de gaze, însă eu n-am încredere în ei. Dacă îmi taie gazele că n-am plătit factura integral?“ îşi exprimă dilema slobozeanul pus pe drumuri de compania franceză. Din informaţiile noastre, problema cetăţeanului nu s-ar rezolvat pînă la ora la care noi scriem despre această manevră a GDF şi, tare ne este teamă că în situaţia acestuia sînt poate mii de slobozeni cu facturi „umflate“. Unii probabil n-au fost ori nu sînt atît de informaţi precum omul nostru şi au plătit sau vor plăti fără să-şi dea seama că n-au beneficiat de nimic. Dar, ceea ce ne pare destul important este că organele statului trebuie să intervină şi să stopeze astfel de practici ilegale şi, poate exagerăm puţin, chiar penale pentru că se pune în pericol siguranţa cetăţenilor. Revizii operate doar pe hîrtie ne pot conduce la explozii în orice moment. Contactaţi de noi, oficialii GDF Suez s-au ferit să facă vreun comentariu vizavi de situaţia prezentată. „Pentru a vă putea transmite un punct de vedere oficial al companiei, avem nevoie de mai multe date/informaţii privind cazul la care faceţi referire. Nu se poate face o generalizare plecînd de la un caz punctual“ a precizat, laconic, Ramona Sărărescu, purtătorul de cuvînt al companiei GDF Suez.

 George ŞEITAN


Distribuie articolul:

2 thoughts on “Servicii „umflate“ de GDF Suez pentru prestaţii fictive la reţeaua de gaz

  1. Cu ceva asemenator ma confrunt si eu. Pe factura din luna aprilie apar cu o restanta de aprox. 120 de ron. Stiind ca am platit toate facturile, i-am contactat si mi-au spus ca restanta este din luna ianuarie a.c. Le-am trimis chitanta scanata si bineinteles ca mi-au trimis raspuns ca e o greseala, ca restanta este din lunile februarie si martie. Norocul meu ca am pastrat chitantele si le-am trimis si pe acelea scanate! Astept sa vad ce vor spune acum….se pare ca e o practica noua pentru companie!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *