Pentru ca să mai reducă din birocraţia care, practic, îi revoltă pe cetăţeni, primarul municipiului Urziceni are un plan. Un aşa-numit „Sistem informatic extins ce furnizează digital fluxurile de lucru din cadrul instituţiei, reducând timpul de livrare al serviciilor şi asigură accesul online la o gamă extinsă de servicii publice gestionate de Municipiul Urziceni din domeniul urbanismului, asistenţei sociale şi siguranţei şi ordinii publice (…) Cunoştinţe şi abilitaţi ale personalului din autorităţile şi instituţiile publice locale îmbunătăţite (…) 30 de persoane din cadrul grupului ţintă, instruite în ceea ce priveşte utilizarea soluţiilor informatice implementate în cadrul proiectului…”, bla, bla, bla.
Aşadar, Costică Sava, zis „Turcu” are pe mâini încă un proiect. „CONTINUAREA simplifăcărilor procedurilor administrative şi reducerea birocraţiei pentru cetăţeni prin digitalizarea serviciilor publice”.
Cererea de finanţare Cod SIPOCA 803Cod MySMIS2014: 136346; Contract de finantare nr. 472/28.04.2020, înregistrat la Primăria Municipiului Urziceni sub nr. 8346/29.04.2020.
Băgaţi de seamă ce de treabă a mai avut, în timpul pandemiei, edilul-şef, da? Aţi observat şi reţinut, sper, titlul proiectului, da? Căci, în el constă chichirezul acestei poveşti perpetue, la nivelul multora dintre administraţiile publice! Cuvântul CONTINUAREA e chintesenţa oricăreia dintre poveştile de adormit vigilenţa „Organelor” cu atribuţiuni de control. Cum, însă, aceste Organe vizează controlul numai al legalităţii, nu şi oportunitatea/stringenţa necesităţii, nu şi controlul asupra licitaţiilor pentru lucră(tu)rile alea…„sparte” pentru a nu atinge plafonul care se impune tocmai pentru a nu putea fi executate „prin încredinţare directă”.Deşi „Transparenţa decizională” pare, mai degrabă un moft cu care presa îl agasează şi pe-acest domn’ primar, proiectul face parte din ceea ce se numeşte „Axa prioritatră”: „Administrație publică și sistem judiciar accesibile și transparente”.
Valoarea totală a Proiectului care face obiectul Contractului de finanțare (în procent de 98%, bani de la UE, şi doar 2% bani de la Primărie) este de 2.935.832 lei. Da, aţi citit bine, aproape 30 MILIARDE lei vechi va cheltuit primarul Constantin Sava, chipurile, pentru a-i deservi pe cetăţenii care ajung să aibă nevoie de serviciile Primăriei Urziceni. Proiect început în data de 28.04.2020. Durata implementarii proiectului: 18 luni. Termen de finalizare – 28 OCTOMBRIE 2021. Cel mai probabil, ştiind că, la o adică, ar cam „bate la ochi” atâta pseudo pregătore profesională, cei care întocmesc documentaţia pentru accesarea fondurilor au o astfel de sclifosită exprimare: „ Obiectivul general al proiectului/Scopul proiectului: Consolidarea capacităţii instituţionale şi eficientizarea activităţii la nivelul Municipiului Urziceni prin continuarea simplificării procedurilor administrative şi reducerea birocraţiei pentru cetăteni, implementând masuri din perspectiva back-office (adaptarea procedurilor interne de lucru, digitalizarea arhivelor) şi front-office pentru serviciile publice furnizate, aferente competenţelor partajate ale administraţiei publice locale…”
Cum nici noi nu credem că U.A.T Urziceni se află la „ prima abatere” în ceea ce priveşte cheltuirea banilor pentru aşa-numita activitate de perpetuă pregătire profesională a birocraţilor angajaţi în Primărie, sigur că ni se pare, cu-atât mai mult, o „găselniţă” prin care mari şi necontrolate sume de bani se „topesc” în mâinile artizanilor aşa-numitelor FONDURI EUROPENE. Rămâne, desigur, ca timpul să ne demonstreze, iarăşi, că nu ne-am înşelat atunci când am văzut şi dincolo de aparenţe!