Despre transportul local de călători din municipiul Slobozia am tot scris în ultima perioadă. Puternic susţinută de primarul Sloboziei, Alexandru Stoica, firma Nick Touring reuşeşte „miraculos“ să se menţină pe traseele din capitala de judeţ, uneori chiar împotriva declaraţiilor patronului Nicu Pericle. Sigur vă amintiţi de declaraţiile belicoase ale lui Pericle, căruia „îi ieşea fum pe nări“ cînd striga în gura mare că transportul local este un fel de „gaură neagră“ pentru societatea lui. Neîndoielnic nu vă înşeală memoria cînd faceţi apel la ea şi cînd memoria vă trage de mînecă şi vă spune că tot el, primarul Stoica, a fost cel care a prezidat licitaţia anulată de instanţă prin care Nick Touring a fost favorizată în detrimentul Transport Privat, undeva acum cîţiva ani. Şi, iată, mulţumită partidului care l-a propulsat pe Stoica edil al Sloboziei, firma Nick Touring continuă să facă „şmecherii“ cu călătorii.
Cei doi licitatori au fost unul, Nicu Pericle
Problema transportului slobozean este una singură: se desfăşoară de ani buni într-o stare de ilegalitate pe care numai băieţii de pe strada Gării o pot rezolva prin mărirea capacităţilor de cazare. Nouă, după ce am scris zeci de articole în care am dezvăluit „matrapazlîcurile“ în care actualul primar Stoica a băgat municipalitatea, pe „mînă scurtă“ cu patronul Nick Touring, Nicu Pericle, a căror „relaţie comercială“ este de notorietate, nu ne rămîne decît să continuăm cu dezvăluirile. Şi, întorcîndu-ne puţin în timp, ne dăm seama că primarul Stoica fie ar fi comis „atrocităţile“ la adresa transportului public fără intenţie, necunoscînd legea, fie ar fi luat şpagă. Ziarul ŞTIREA nu crede sub nicio formă că edilul nostru ar fi atît de prost încît să-şi compromită cariera strălucită din administraţie pentru un pumn de bănuţi, dar ne facem datoria şi vă prezentăm faptele. Care încep cu menţinerea pe traseu a firmei Nick Touring deşi instanţa de judecată a zis foarte clar că Transport Privat ar fi trebuit repus în drepturi după ce o hotărîre definitivă a statuat acest lucru. Mai mult, Consiliul local majoritar USL i-a prelungit cu cîte 6 luni de două ori lui Nicu Pericle accesul pe străzile Sloboziei, cu toate că la nivel declarativ acesta se văita mai ceva ca un homles că afacerea-i scîrţîie la nivelul municipiului. Contrar chiar voinţei patronului, Nick Touring operează în continuare pe traseele din capitala de judeţ. De ce oare? Dacă v-aţi răspuns deja la prima întrebare, continuăm să vă mai oferim teme de gîndire. Într-o şedinţă recentă a Consiliului local majoritar USL, un minoritar consilier PDL, al cărui nume nu ne scapă şi-l spunem, Gigi Manea, i-a „oferit“, probabil în urma unei „mici înţelegeri“, o reducere de redevenţă lui Pericle, de la 50 mii lei anual la numai 12 mii lei anual pentru transportul public din Slobozia. Din nou, de ce oare? Şi, dacă aţi reuşit să treceţi testul şi cu a doua nelămurire, continuăm în acceaşi notă. La simulacrul de licitaţie desfăşurat în urmă cu cîteva zile, pentru acelaşi transport public de călători, după ce contractul atribuit ILEGAL lui Nick Touring a fost reziliat încă de anul trecut, au participat, culmea, două firme: Nick Touring şi Nana SRL. Site-ul oficial al Nick Touring ne informează că societatea Nana este achiziţionată din anul 2007 de patronul Pericle, deci problema era deja rezolvată dinainte să se deschidă ofertele. „Blatul ordinar“ a fost făcut cu avizul primarului Stoica şi al comisiei de licitaţie, prezidată de viceprimarul Valentin Băcanu, un fel de „mînă“ a edilului pentru scos castanele din foc. Problema este cît se poate de penală, şi asta o spun juriştii, nu noi, pentru că la licitaţie n-a fost niciun fel de concurenţă şi doar o „măgărie“ menită să-l menţină pe Pericle pe traseele din Slobozia. Ca atare, „golănia“ pe bani publici s-ar traduce cam aşa: bugetul pierde 40 mii lei anual prin diminuarea redevenţei, pragul fixat de pornire al licitaţiei a fost depăşit cu preţul unui pachet de ţigări după „blatul“ dintre Nick Touring şi Nana SRL, iar cetăţenii au început deja să-şi plîngă de milă. Gurile rele vorbesc chiar că microbuzele recent aduse din Olanda de Nick Touring, un fel de „cadavre ambulante“ aruncate de batavi la cimitirul auto n-au nicio treabă cu legislaţia românească şi nu ar putea fi înmatriculate nici de-acum într-o mie de ani. Tocmai de aceea, Poliţia s-ar fi sesizat şi ar fi amendat deja firma Nick Touring cu 15 mii lei. De ce oare nu s-au confiscat şi maşinile? Aşteptăm răspunsul pe adresa redacţiei. În final, să vă precizăm că vineri, 24 mai, de la orele 13,00, într-o şedinţă extraordinară de Consiliu local majoritar USL, convocată de Stoica, primarul vrea să şi oficializeze „golănia“ cu transportul public. Şi, ce credeţi? Va şi reuşi…
George ŞEITAN
Ma intreb oare cum s-au obtinut licentele de transport (ARR) pentru mijloacele de transport aduse din Olanda, daca acestea nu sunt inmatriculate in RO. Este una din conditiile obligatorii pentru un operator de transport local.Cum poate aceasta societate sa efectueze activitate de transport persoane fara a respecta conditiile minime impuse de ARR pentru un Operator de Transport. Exista oare Licenta de Transport si Copii conforme pentru aceste mijloace de transport????
Domnul Seitan in urma cu ceva timp v_am pus citeva intrebari si v-am dat si citeva sugestii de a va informa cit mai corect fata de acest subiect la care dvs.insistati ca o moara stricata dar va spun sincer nam vazut pina acum un asa ziarist sa bata cimpii. pina la urma sa stii mai nea Seitanel ca pot oricind sa iti explic din romana in romineste si contractele si Hot. Cons. Local. Numerele de inmatriculare sunt ale unui stat membru UE restul nuiti mai spun ca iti spun degeaba oricum nu pricepi nimic,apropo golan esti tu, vino in consiliul local si spuneti punctul de vedere ca si cetatean si ti se va raspunde,dar am vazut eu stai ca porcu in papusoi la sedintele de consiliu local si pe urma te dai zmeu in ziar,of mare JARLA
Adică, tu cel care semnezi cu cur–aj (da, ştiu că repet frazarea şi, ce, nu-i aşa?) folosind un pseudonim îţi poţi permite să jigneşti jurnalistul? Şi jurnalistul ce-ar trebui să facă, după mintea-ţi odihnită din cauză că eşti birocrat şi/sau slugă a patronului…? Să nu încerce să scrie „de-al dracului şi de inimos” (sic!) şi mai mult despre „meandrele concretului”, măi…dragă?
Folosirea unor forme literar-poetice este binevenită, dar scrisă corect, cum
ar fi: mintea-ţi odihnită. Ştiţi, există vorba’ceea: după ce că ai capul mic, îţi mai stă şi creierul lejer.
În ceea ce-l priveşte pe „IONICA”, se vede de la o poştă că e un filfizon „atotcunoscător” şi, vorba lu’ Borcea, un Dumnezeu-autostivuitor.
Oare a crezut cineva, vreodată, cu adevărat că, la un anumit nivel, s-a stricat „jucăria” pesede-pedele?! Şpaga a luat-o pedeleul,printr-un anume consilier, împărţind-o frăţeşte cu pesedeul. De data asta; data viitoare, rotaţia penele şi ceilalţi. Oricât m-aş strofoca, n-am ce comenta. Nu mai am cuvinte pentru a-mi exprima indignarea unei asemenea mascarade, atât la nivel municipal, judeţean, cât, mai ales la nivel naţional. O coabitare care a trădat, în adevăratul sens al cuvântului, orice năzuinţă de prosperitate. Stau şi-mi închipui cum îşi râd în barbă
toţi bercenii, videnii şi blejnarii pe care-i acuzam de fraude majore, şi pe bună dreptate, astăzi lăfăindu-se prin cele străinătăţuri rupându-li-se-n două, poate în trei, de toată populaţia năpăstuită de guvernele portocalii care, iată, astăzi fac pacte de coabitare cu cei mai agresivi contestatari. Până populaţia nu se trezeşte, ţara asta va fi cotropită din interior, ceea ce va fi cel mai grav şi fără ieşire. Păcat!!!
P.S.: În ţara asta, toţi escrocii îşi spun oameni de afaceri şi, culmea, sunt trataţi ca atare de toate instituţiile statului, cele care ar trebui să-i „scuture” de să le meargă fulgii. Ba, firmele lor, mai şi sunt finanţate din banii publici contra şpăgii aferente procentual. Bravo lor, bravo lor, bravo lor, ESCROCILOR!!! … ce sunteţi!!!
Da, domnule SORIN, m-am grăbit…aveam şi nervi…mă doare şi stomacul! Modific, desigur!
Cred ca aceste articole ar trebui sa fie insotite si de poze.
Pe ruta Amara- Slobozia ,dimineata la autobuzul (maxi ) 7:25 de la statia Oituz este o imbranceala si-o calcare pe picioare de nedescris.Nu mai pun la socoteala imbranceala cat nervii ca unele masini vin pline din Statiune si nici macar NU mai OPRESC in cele 2 statii OITUZ si POSTA.Asa ca trebuie sa te scoli la 06:oo ca sa ajungi pe la 8:30 la sevici ( nici 7 Km distanta de Slobozia)cu masina lui pericle si-a cui o mai fi in spatele lui….
Acum au inceput sa cada si oameni din masini(ieri a cazut unul) .Suntem carati precum sacii de cartofi , nimeni nu vede, nu aude, nu face nimic sa putem fi tratati civilizat macar in raport cu pretul pe care-l platim pe bilet 3 ron destul de scump atat pentru distanta cat si conditiile de calatorie).Calatorii sunt ori nepasatori ori plin de lahamite ori s-au obisnuit asa… sa fie tratati precum animalele si sa nu spuna nimic. Eu una m-am saturat,mi-e sila dar nu am ce face, trebuie sa fiu navetista de pericle……
Doresc Stirei cat mai multe articole si sa faca lumina!
Bafta! o navetista sictirita
Cel care se semneaza IONICA nu cunoaste limba statului nostru, limba romana, n-are cum fi decat un usl-as!
Transportul local = bataie de joc la adresa cetatenilor platitori de taxe spre imbogatirea unora ! Autobuzele nou cumparate (dragalase ele ca design) sunt chiar mai ucigatoare decat cele vechi ale lui Nick. Nu merg decat cu usile inchise si ,desi nu e vara inca, temperatura inalta dublata de efectul de sera din interior ,plus vaporii de transpiratie care se ridica de pe calatori , le fac un fel de masinarii de exterminare . Cred ca pana, nu va muri cineva in capacanele astea , edilii nostri dragi nu vor intelege ca avem dreptul de a circula civilizat. Pentru ca Ialomita e judet fruntas la platit taxe ! Ei fruntasi doar la hotii!