Primăria Feteşti – peste 20 de miliarde de lei vechi, salubritatea pe 2014

Distribuie articolul:

* La această fabuloasă sumă plătită din bugetul local se adaugă şi sumele fabuloase încasate de la fiecare cetăţean şi fiecare firmă din Feteşti.

În cel de-al doilea municipiu al judeţului, operatorul care prestează în domeniul ridicării gunoiului menajer, atât de la platformele special amenajate (de către primărie, pe alţi bani ai primăriei, reţineţi!), cât şi de la poarta fiecărei firme şi a fiecărui proprietar de casă, este SC URBAN S.A. Nu, nu vă grăbiţi ca mine să comiteţi o confuzie, căci nu este decât o potrivire de nume, firma respectivă nefiind cea din Slobozia ci una venetică venită tocmai din Râmnicu Vâlcea.

Ce (nu) face firma Urban

Contractul care a fost încheiat în anul 2008, cică, nu are o valoare globală, ci preţuri pentru fiecare activitate de salubrizare efectuată, conform ofertei ale cărei valori s-au modificat în fiecare an, prin Hotărâri ale consilierilor, desigur! Că dacă legea le permite, ei de ce să nu accepte creşterea şi cu 23% a tarifelor, nu? Cât de justificată a fost, este şi, probabil, va fi solicitarea de creştere a tarifelor, ştiu consilierii locali. Cât de mulţumitoare este activitatea prestatorului de servicii de salubritate, ştiu însă numai beneficiarii, cetăţeni ai municipiului Feteşti. Şi de-aici începe, de fapt, toată problema care mai devreme sau mai târziu va atrage după ea o necesară schimbare reclamată chiar de slaba calitate a prestării acestui serviciu. Căci, fetesti urban stropitchiar dacă la adăpostul anonimatului, cetăţenii sunt de părere că, în fapt, multe dintre activităţile aşa-zis prestate sunt „umflate”, mai ales ca ordin de mărime a suprafeţelor asupra cărora, cică, s-a intervenit pentru a fi curăţate. Mă refer aici la miile de metri pătraţi de teren pe care, cică, Urban le-a spălat, stropit, întreţinut (atât mecanizat, cât şi manual), dar şi dezgheţat şi deszăpezit, ulterior cărând şi zăpada…
Graţie răspunsului oferit sub semnătura primarului Gheorghe Catrinoiu ştim că toate cele 17 platforme de gunoi au fost amenajate pe banii cheltuiţi din bugetul Consiliului local al municipiului Feteşti. Nu ştim cât or fi costat lucrările de amenajare şi nici cine le-a executat. Că dacă îndrăznim să ne gândim şi să bănuim că le-a executat  Direcţia de Administrare a Domeniului Public (DADP) care funcţionează în cadrul Primăriei… Având modelul altor DADP din cadrul altor primării, nu ne îndoim că şi în Feteşti, se poate întâmpla ca „pe ici, pe colo, prin părţile esenţiale” activitatea acestei structuri a statului, să se intersecteze cu cea a firmei Urban, iar această intersectare să conducă la cheltuieli oneroase pentru bugetul local. Că mi-e să nu găsim fetesti urban zapadacheltuieli cu deszăpezirea, şi cu stropitul, ori măturatul, şi în dreptul DADP, de exemplu! Fapt ce ni s-ar părea a fi de netolerat, mai ales acum că ştim că taxa specială de salubrizare este de 6,00 lei/lună cu TVA, pentru fiecare persoană fizică în parte, ceea ce nu-i uşor de suportat de către familii, mai ales cele nevoiaşe! În acest caz, înmulţind cu câte suflete trăiesc pe teritoriul municipiului Feteşti, başca adunând cât încasează Urban de la firme. Unde (mai) transportă SC URBAN tot gunoiul adunat de la persoanele fizice şi juridice, rămâne să ne dumirim?
IONICA GHINEA


Distribuie articolul:

2 thoughts on “Primăria Feteşti – peste 20 de miliarde de lei vechi, salubritatea pe 2014

  1. Care dezapezit? in afara de strada principala care o curatau cei de la cnadnr eu nu am vazut sosea curatata de cei de la urban! plus ca, se matura strazile dar gunoaiele se fac stiva din loc in loc si raman asa pana isi face mila vre-un cetatean sa il duca!

    1. Or fi dezapezit la vila mascata de primarul Catrinoiu pe la Piatra Neamt,acolo unde si in prezent o firma din Fetesti ,care a primit contracte frumoase la spital, se straduie sa-si arate recunostinta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.