De ani buni, liderul transportatorilor ialomiţeni luptă împotriva abuzurilor comise de stat (Ministerul Transporturilor, Inspectoratul de Stat şi Cotrol în Trafic Rutier, Autoritatea Rutieră Română, Autoritatea de Supraveghere Financiară, etc.).
Pe tema poliţelor RCA, Nicu Pericli, preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi a Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) Ialomiţa declară: „De 18 ani şi eu, şi cei care ne desfăşurăm activitatea în transporturi ne lovim de tot felul de probleme, generate de abuzurile comise de stat. Vorbim de toate categoriile de operatori, de transport persoane, de transport în regim de taxi, de transport mărfuri, dar şi de service-uri şi şcoli de şoferi, categorii de societăţi comerciale care fac parte din COTAR. Principala problemă este nivelul poliţei RCA. Aceasta s-a majorat de mai multe ori, în ultimul an şi jumătate. Dacă, pentru un microbuz, până în iunie 2015, poliţa RCA a fost de 1.800 – 1.900 de lei, din iulie 2015 şi până în prezent este de 50.000 de lei. Avem asigurări şi de 50.000 de lei pe o maşină, iar în cazul acesta suntem obligaţi să tragem pe dreapta. O parte dintre colegii mei deja nu mai funcţionează sau funcţionează cu un număr redus de autovehicule. Poliţa RCA nu este singura pe care obligatoriu trebuie să o plătim, ci mai avem şi alte asigurări: asigurare pentru persoane, asigurare pentru bagaje, CASCO. Plus licenţe de tot felul… Colegii de la transportul de mărfuri mai au suplimentar şi asigurare pe marfă. Tocmai de aceea, se impune adoptarea unei legi clare, care să stabilească tarife corecte pentru asigurări şi licenţe, în funcţie de parcul de maşini, tarife pe care orice transportator îşi permite să le achite.Preşedintele Autoritatăţii de Supraveghere Financiară (ASF), Mişu Negriţoiu, conduce o instituţie care avantajează vădit companiile de asigurări. Ar trebui să vorbim de o instituţie echidistantă, care să nu favorizeze astfel de companii de asigurare, transportatorii s-ar concentra mai bine pe afacerea pe care o administrează şi, cu siguranţă, vor putea să se dezvolte. Am protestat în decembrie 2015, apoi în septembrie 2016, pentru ca statul şi ASF-ul să dea importanţă tarifelor RCA, de altfel, tarife corecte şi conforme asigurărilor de la nivel european. De ani buni, suntem purtaţi prin hăţişul legislativ de care ne lovim direct, indiferent de domeniul de activitate. Este normal ca Mişu Negriţoiu să facă anumite jocuri, pentru că are în subordine nevestele unor oameni politici şi pe alţii din clientela politică. Salariile din A.S.F sunt imense. Cum să scadă poliţele RCA? Vă gândiţi dacă preţul poliţei RCA scade, va trebui să scadă şi salariile lor? La aceste întrebări vă puteţi răspunde singuri. Tarifele poliţiei RCA sunt o crimă atât la adresa transportatorilor, cât şi pentru ceilalţi proprietari de autovehicule. Este un atentat la adresa societăţilor de transport şi această realitate trebuie schimbată. Categoric, conducerea ASF trebuie schimbată şi, din punctul nostru de vedere, întreaga instituţie necesită o reparaţie capitală. De vineri, 18 noiembrie, a intrat în vigoare plafonarea tarifelor RCA, o plafonare pentru următoarele şase luni. Este şi meritul filialei Ialomiţa a COTAR, care a participat efectiv la acţiunile de protest, reglementarea privind plafonarea tarifelor RCA, o măsură stabilită prin Hotărârea de Guvern nr. 826 din 2016.“
“