Platforma IMM – o „gaură neagră” ce se tot vrea astupată de la buget

Distribuie articolul:

Primăria municipiului Slobozia a cheltuit fix 14.843.404,48 lei RON, cică, pentru amenajarea celor 20 de loturi întinse pe cele 15 hectare puse la dispoziţia aşa-numitului „Parc de afaceri”. După ce-au „tocat” 150 de MILIARDE de lei vechi, cei care au „năşit” această investiţie au tot întins mâna solicitând majorarea capitalului social. Chit că această „făcătură” investiţională este un SRL şi ar trebui să funcţioneze ca atare !

IMM Platforma DIRSolicitate neruşinat de des şi de inoportun, majorările de capital nici nu puteau să nu atragă atenţia noastră. Şi azi vă spunem că Valentin Băcanu, împreună cu directorul Niţă Gheorghe Adrian au „clocit” un proiect de Hotărâre pe care, cu tupeu, l-au vârât sub nasul consilierilor locali, pentru a obţine încă 350.000 lei. Asta, în condiţiile în care, în octombrie 2014, aceiaşi (i)responsabili au cerut, tot pentru a majora capitalul social al acestui SRL, fix 126.000 de lei.
De-această dată, având drept fundament un Referat de toată jena, semnat de specialistul Trifan Adrian – director în cadrul Primăriei Slobozia – domnul Alexandru Stoica a semnat şi el – ca… primarul, de! – o Expunere de motive la fel de… jenantă.
A! Era să uit! La dosarul cauzei a mai fost aşezat şi un pliant tipărit IMM-uri facsimil AFIS pe hârtie „ceruită”, de cea mai bună calitate. Cât a costat? Negreşit, mult! Cui foloseşte această hârtie pe care v-o prezentăm în fotografie? În nici un caz celor supăraţi pe cei ce ne cheltuiesc, astfel, banii! Căci, spun oamenii, hârtia nu e bună de şters … „amprenta” lăsată asupra bugetului!
Dar, să revenim! Cum spuneam, hârtiile au fost frumos ticluite şi, aşa cum se întâmplă de obicei, această „fundamentare” pentru o Hotărâre a Consiliului Local al municipiului Slobozia, a fost supusă aprobării consilierilor, majoritatea PSD-işti. Firava aşa-zis OPOZIŢIE politico-administrativă degeaba s-a „îmbăţoşat” căci, era deja „la spartul târgului”, iar cheltuiala cu-adevărat mare se făcuse, în beneficiul…cui, ştiu numai „băieţii deştepţi” din conducerea de partid şi de stat!
Câţi oameni de afaceri au început activitatea acolo, vă lăsăm să înţelegeţi din răspunsurile date nouă de către domnul viceprimar Valentin Băcanu.
Reporter – Ce anume e acum acolo, domnule vice?
Valentin Băcanu – Acolo s-a investit deja. S-a relocat o firmă şi a angajat mai mulţi oameni. Deja au terminat lucrările, au făcut recepţia lucrărilor. Este o firmă de construcţii metalice, Osmet, dacă aţi auzit. A luat un lot de 7.000 de metri şi au construit o hală şi au angajat mai mulţi oameni (…)
Rep. – A angajat sau i-a adus de-acolo de unde şi-a mutat firma?
V.B – Nu. S-a relocat, deci i-a adus pe toţi şi-a mai angajat în bacanu ochiplus…Ei erau pe platformă acolo la Expur şi-a trebuit să se mute (…) Au vândut ce-au avut acolo şi s-au mutat (…) Mai sunt concesionate, de asemenea, au fost încheiate Contracte şi au şi cerut Certificate de Urbanism (…) firma de acadele de la Gheorghe Lazăr. Două loturi au concesionat şi ei. Şi vor să facă acolo o fabrică mare cu mulţi angajaţi. Şi mai avem un lot concesionat de o persoană care vrea să facă ambalaje de conserve (…) Şi mai este luat un lot de către domnul Crişan de la Diami, Teletext care nu ştiu dacă mai doreşte sau nu, încă se mai gândeşte…
Rep. – Oamenii spun că nu li se pare oportună această investiţie şi, mai ales, cheltuielile care, iată, continuă a se face de la bugetul local. Sunt, totuşi, peste 150 de miliarde de lei vechi cheltuiţi de la bugetul local, sume cheltuite pentru 4-5 oameni de afaceri care, la o adică, aşa cum spuneaţi şi dvs., practic, doar „au relocat” afacerea, forţa de muncă, numărul de locuri de muncă nefiind nici pe departe atât de impresionant de mare încât să merite atâta cheltuială. Mai cu seamă că, înţelegem, aceste firme nu dau un şfanţ nici pe teren, nici pentru că s-a tras acolo toate utilităţile, nici nu le-aţi pus condiţia unui număr de nou angajaţi, ci doar le-aţi oferit totul pe tavă, cum se spune. Cum comentaţi?
V.B. – Nu este aşa, doamna Ghinea! Acolo, oamenii ăia au dat de lucru la nişte oameni, pe termen lung. Puteţi să mergeţi să verificaţi! (…)
De verificat, sigur că o să (mai) verificăm, fie şi numai din cauză că ni se par suspecte măcar criteriile/condiţiile impuse patronilor care-s prea cadorisiţi, în comparaţie cu cât de jecmăniţi au fost alţii, cei cărora primăria/statul nu le-a dat nimic. Faptul că edilii vor cu orice chip să „mărite” această suprafaţă şi tot adaugă cheltuieli la purcoiul de bani „tocaţi” pentru a o înzestra, lasă loc unor mari semne de întrebare în ceea ce priveşte oportunitatea acestei investiţii. Căci, spun alţi oamenii de afaceri trebuia mai întâi să fie absolut siguri, chiar să fi semnat precontracte cu cei care ar fi urmat să investească acolo, şi-abia după aceea să fi cheltuit atâta bănet din impozitele tuturor. Cum să-i ajuţi pe patroni cât degetele de la o mână, din banii atâtor patroni şi salariaţi care nu ştiu ce să mai facă pentru a-şi asigura utilităţile, de exemplu. Eu m-am împrumutat la bancă nu numai să-mi cumpăr terenul şi să-mi construiesc locul de producţie, ci şi pentru a avea din ce să-mi plătesc doi stâlpi de iluminat, pe care mai apoi Renel şi i-a şi trecut în proprietate. Din banii mei am făcut tot. Nu mi-a dat nimic Primăria. Şi-acum lor să le dea totul la nas, dar să nu îi condiţioneze în nici un fel, nu-i corect! .
Şi cum nu puţini sunt cei care sunt de părere că, în realitate, nu s-a urmărit decât atribuirea contractului către una-două firme care, posibil să fi şi „umflat” devizul de lucrări, rămâne de văzut ce va fi acolo…când va fi să fie ceea ce trebuia să fie cam de multă vreme, domnule viceprimar Băcanu, domnule director Niţă, domnilor consilieri locali şi, desigur, cel care a semnat ca…primarul toate cele!
IONICA GHINEA


Distribuie articolul:

2 thoughts on “Platforma IMM – o „gaură neagră” ce se tot vrea astupată de la buget

  1. 🙂 faceți.. o ..relocare, doamnă…vă mutați pe minim 7000 de metri pătrați……vindeți tot ce aveți în oraș…și vă mutați pe câmp:))…să-i fie bine la proiectul ăsta…ce,inițial, ar fi vrut Costea …cu asociația lui patronală..să acceseze banii..și să-i spulbere..mai rău ca ventilatorul roșu:)) Mda..banii au fost spulberați….și cred ..că de mutăm primăria și comunitarii..și ..tot nu se fac 700 de locuri de muncă:)) Acum….proiectul..nu era rău…dar nu înțeleg ce tot papă banii.. srl ul ăsta ce administrează….un Căcat de platformă..Nimic!! Mda..iar o să vină Curtea de Conturi…și o să urle unii ca proștii…de la Tubulatură:))))))))))))0

  2. O solutia buna(pt DNA) ar fi ca dom’primar Stoica sa mai dea o raita in China(visul oricarui psd-ist), cu ‘staful’ care l-a insotit si ultima data, dupa „investitori”..

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *