Peste jumătate din şcolile ialomiţene nu funcţionează „normal”

Distribuie articolul:

Învăţământul ialomiţean a devenit victimă colaterală din cauza alegerilor nesfârşite din România şi a politicienilor care vor să ajungă la „ciolan” indiferent de consecinţe, ţinând cont că nici situaţia epidemiologică nu prea-i ajută în a ocupa funcţii publice pe bază de sinecuri…

Conform Hotărârii Nr. 92 a Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Ialomița emisă în data de 29 octombrie, în micul nostru judeţ eminamente agrar se înregistrează următoarea situație:

–  59 de unităţi de învăţământ funcţionează în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învăţământ, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie sanitară.

O completare din partea redacţiei ziarului Ştirea: nu ştim ce înţelege Inspectoratul Şcolar Judeţean Ialomiţa din sintagma „cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară” în condiţiile în care mai bine de 30 de elevi din fiecare clasă stau înghesuiţi în 50 metri pătraţi purtând nişte măşti neconforme şi care probabil sunt înlocuite săptămânal, asta în cel mai bun caz.

– 33 de unităţi de învăţământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a şi a XII-a, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie, respectiv revenirea parţială (prin rotaţie de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu şi liceu, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie. Menţionăm faptul că aceste unităţi de învăţământ din judeţ figurează în scenariul 2 ca urmare a ratei de incidenţă a cazurilor din localităţile în care acestea funcţionează.

O altă completare din partea noastră, în calitate de părinţi şi/sau bunici, este tipul de gândire retrogradă a decidenţilor din domeniul educaţiei. Cu alte cuvinte dacă Statul a stabilit ca ca un elev să devină „funcţional” în urma unui examen promovat o dată la 4 ani, situaţia planetară îngrijorătoare şi situaţia alarmantă prin care România trece de câteva săptămâni odată cu înmulţirea exponenţială a cazurilor de îmbolnăviri nu face nici doi bani, lucru evidenţiat de chemarea „la oşti” a elevilor din anii terminali. De parcă cel/cea care vrea cu adevărat să se pregătească temeinic pentru promovarea examenelor va învăţa mai bine sau mai eficient dacă este supravegheat fizic de profesor sau va ajunge un vandal dacă se pregăteşte online. Nu cumva această strategie este implementată pentru a masca impotenţa profesorilor trecuţi de prima tinereţe în a utiliza tehnologiile moderne de predare online?

– 35 de unităţi de învăţământ în Scenariul 3 (S3), din cauza cazurilor de COVID-19 înregistrate, care implică participarea tuturor preşcolarilor şi elevilor la activităţi/lecţii online. Menţionăm faptul că toate unităţile de învăţământ preuniversitar de pe raza municipiilor Slobozia şi Urziceni au intrat în scenariul 3 de funcţionare, pentru o perioadă de 14 zile.

De asemenea, conform adreselor de informare ale Direcţiei de Sănătate Publică Ialomiţa privind cazurile de COVID-19 înregistrate la nivelul judeţului, se înregistrează următoarea situaţie:

  • 10 cadre didactice confirmate cu COVID-19
  • 2 persoane confirmate cu COVID-19 din rândul personalului didactic auxiliar
  • 6 persoane confirmate cu COVID-19 din rândul personalului nedidactic
  • 12 elevi infectaţi cu COVID-19 din Centrul de Plasament Nr. 2 Slobozia
  • 28 de elevi infectați cu COVID-19

Distribuie articolul:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *