Pericli-Nick Touring „coboară“ din transportul slobozean şi „se urcă“ în cel spre Bucureşti

Distribuie articolul:

Firma Nick Touring, cea care a asigurat în ultimul an, în regim de avarie, transportul public de călători în Slobozia, deoarece contractul de concesiune cîştigat în 2009 a fost anulat în instanţă, a anunţat că nu mai doreşte să efectueze cursele locale de transport de călători de la 1 mai anul acesta. În realitate, Nick Touring s-a folosit cu acordul tacit al Primăriei Slobozia de vechimea pe traseele din capitala de judeţ pentru a-şi orienta afacerile către traseele interjudeţene, mult mai bănoase. Astfel, Primăria a reuşit „performanţa“ greu de egalat ca de peste o lună şi jumătate să lase pe jos circa 20 de mii de oameni.

                  „Golănie“ cu ajutor de la Primărie

Pentru început, să facem precizarea că nu mai aducem în discuţie istoria transportului local de călători din Slobozia, istorie recentă despre care ziarul ŞTIREA a tot scris în ultimele luni. Vă recomandăm pagina noastră de internet, www.ziarulstirea.ro, pentru a consulta arhiva recentă. Facem doar menţiunea de actualitate că transportatorul care asigură serviciul public în reşedinţa de judeţ a fost delegat de Consiliul local pe perioade de 6 luni de la anularea contractului de concesiune atribuit, după cum ne-a spuns negru pe alb instanţa de judecată, ilegal către Nick Touring. Practic, firma lui Nicu Pericli, cetăţeanul din Gheorghe Lazăr ajuns prin metode mai puţin ortodoxe şi în maxim 10 ani de la debut cel mai de „temut“ operator local, a funcţionat în regim de avarie pentru cetăţenii din Slobozia şi pentru navetiştii oraşului. La precedentele prelungiri de cîte 6 luni, Pericli n-a scos „pistolul“ din teacă, aşa cum obişnuieşte spun gurile rele, pentru că vechimea maşinilor sale pe traseu era o ţintă în licitaţia naţională pentru traseele interjudeţene vizate de Nick Touring, adică în special rutele Slobozia-Bucureşti şi retur, respectiv Ţăndărei-Bucureşti şi retur. De ce rutele acestea? Pentru că sînt mult mai bănoase decît „păgubosul“ transport public din Slobozia şi, mai mult, cu tupeu, Pericli emite o adresă către Primărie prin care aruncă „pisica moartă“ în ograda municipalităţii. E drept, de ochii lumii, pentru că, în realitate, Nick Touring s-a folosit de Primărie şi cetăţeni pentru a cîştiga traseele către Bucureşti, triplîndu-şi practic volumul faţă de momentul 2005! Conform unei adrese din 4 martie 2013, emisă la numai cîteva zile după anunţarea cîştigătorilor traseelor interjudeţene, Nick Touring face „cu ou şi oţet“ Primăria Slobozia, repetăm, doar de ochii lumii care nu s-ar pricepe la „manevrele“ cetăţeanului din Gheorghe Lazăr. „În ciuda solicitărilor noastre repetate, de sprijin în combaterea activităţilor ilicite legate de transportul public local de persoane…primăria nu ne-a acordat acest sprijin, motiv pentru care societatea noastră nu este în măsură să preîntîmpine prejudiciile create, ajungînd la rezultate economice negative“ spune Pericli. Hai sictir, ar spune unii mai răi de gură, dar noi ţinem să-l contrazicem elegant pe administratorul Nick Touring după cum urmează: a) Primăria scrie negru pe alb că nu are nicio solicitare de sprijin de la Nick Touring, b) Primăria scrie la fel (probabil Pericli nu ştie să citească) că însuşi Pericli şi-a asumat obligaţii în 2009 că deţine un program, sistem de supraveghere împotriva pirateriei, control, dispecerizare, organizare şi monitorizare a serviciului, c) potrivit criteriilor de evaluare a punctajelor pentru atribuirea traseelor interjudeţene: pentru vechimea neîntreruptă pe ORICE traseu, Nick Touring a primit puncte în plus la licitaţia naţională, d) valoarea redevenţei către Primărie era ridicolă, de numai 50 mii lei anual, cam 7 curse zilnic de la Gară la Pod în condiţiile în care transportul public este asigurat cu plecări la fiecare 10 minute. Beneficiile Nick Touring se pot traduce prin cele 12 curse, de aproape trei ori mai multe decît în 2005 spre exemplu, pe perioada 2013-2019, pe care firma lui Pericli le va executa după ce a fost declarată cîştigătoare de ARR, licitaţie care pare a fi fost adevărata miză a afacerii. La care, aceeaşi firmă a lui Pericli, mai adaugă o cursă Slobozia-Călăraşi, iar prin firma Nicolescu Trans, tot a grupului Pericli, cursa Ţăndărei-Bucureşti. În timp ce slobozenii se vor da, probabil, cu schiurile de la 1 mai pentru a putea avea un transport public civilizat în capitala de judeţ.

Citește și articolul:   Pentru mirosul pestilenţial ce împresoară Slobozia, de vină e ... „curentul” care se întrerupe prea des

George ŞEITAN


Distribuie articolul:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *