Aşa cum Moraru – preşedintele Consiliului Judeţean Ialomita a inaugurat Podul de la Dridu la finalul săptămânii de dinaintea alegerilor europarlamentare, tot aşa, în „buza” alegerilor, mai exact în data de 23 Mai a.c., ministrul Transporturilor, domnul Cuc, a descins în Slobozia, Ialomiţa, ca să prezinte interesul PSD pentru „nevoile” cetăţenilor ce tranzitează drumurile noastre …care duc spre şi dinspre Mare, pe Autostrada Soarelui. Sigur că, în fapt, pasajul de la Drajna se află, mai degrabă, în sfera de influenţă a Consiliului Judeţean Călăraşi! Dar, dacă Moraru a simţit că poate gusta şi el din caimac, doar nu ne vom apuca să-i stricăm omului plăcerea gustului, nu? Aşa că, iată, vă spunem ce-am aflat la întâlnirea cu suita ministrului Cuc!
S-a dat startul pentru S.F
„Contractul are un termen de șase luni de elaborare a studiului de fezabiltate, un termen foarte lung, așa că, din punctul meu de vedere i-aș sugera firmei să ne surprindă într-un mod plăcut. Sunt convins că nu veți avea nevoie de mai mult de trei luni de zile să realizați documentația.”, a hotărât ministrul Cuc. Studiul de fezabilitate (SF) după care urmează a lucra constructorii va fi întocmit de firma Search Corporation. Despre această firmă, la această dată, nu vă putem spune decât că ministrul Cuc a zis că este un colaborator mai vechi al Ministerului Transporturilor. În schimb, vă putem spune că pentru SF, această firmă va primi în conturi 431.977,75 lei, fără TVA. Cui nu i se pare că e cam „piperată” suma, înseamnă că e din breaslă/tagmă.
Cât vor costa, finalmente, lucrările ce se vor efectua acolo, la staţia CFR Drajna, nu se ştie de pe-acum! Sigur, există nişte calcule preliminare făcute de aşa-numiţii „drumari”. Faptul că s-a spus că investiția se vrea finalizată în 18 luni de la semnarea contractului de execuție, iar cheltuiala cu acest obiectiv de investiţii se va ridica la 103 milioane lei, echivalentul a 21,6 milioane lei, bani exclusiv de la bugetul statului, nu înseamnă că această sumă nu mai poate suporta oarece modificări pe parcursul executării lucrărilor. Căci mai sunt şi „lucrări ascunse”, nu? Că dacă nimeni, nici un „Organ” , nu se uită în calculele celor ce întocmesc SF, ca să vadă ce nepermis de mari sunt procentele reprezentând sumele „statornicite” pentru documentații, avize și proiecte (în cazul de faţă, vorbim despre vreo 3,5 milioane euro) sigur că, fatalmente, se poate ca lucrările să fie de-o şi mai proastă calitate decât ne aşteptăm!