Obligativitatea înrolării contribuabililor în serviciul SPV

Distribuie articolul:

Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Ialomița reaminteşte contribuabililor (persoane juridice, asocieri și alte entitãți fãrã personalitate juridicã precum și  persoane fizice care desfãșoarã o profesie liberalã sau exercitã o activitate economicã în mod independent în una dintre formele prevãzute de OUG nr. 44/2008 privind desfãșurarea activitãților economice de cãtre persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale, cu modificãrile și completãrile ulterioare) că începând cu data de 01 martie 2022, au obligaţia incepând cu data de 1 martie 2022 de a transmite organului fiscal central cereri, înscrisuri sau orice alte documente prin intermediul serviciului electronic Spaţiul Privat Virtual, potrivit prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 11/2021 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală.
În contextul celor precizate, la nivelul judetului Ialomița s-au inrolat în SPV un numar total de 7.257 persoane juridice, ceea ce reprezintă 72,12% din totalul persoanelor juridice active, iar  contribuabilii care nu sunt incă înrolaţi ca utilizatori ai serviciului Spaţiul Privat Virtual, trebuie să-şi îndeplinească această obligaţie prin crearea unui cont în SPV.
Avantajele pe care le oferă, persoanelor fizice cât și juridice, serviciul Spațiul Privat Virtual sunt:
– comunicare sigură cu organul fiscal;
– serviciu gratuit, disponibil 24h/24h, 7 zile/7 zile, prin intermediul căruia contribuabilii pot depune declarații, cereri, pot transmite/solicita documente, pot verifica situația fiscală proprie (datorii, contribuții plătite de angajator etc), sau pot efectua plăți în mod securizat.
– posibilitatea de a primi acte administrativ fiscale și alte documente;
– acces și la alte servicii electronice pe care SPV le oferă.
Prin transmiterea documentelor prin mediul electronic sunt economisite atât resursele contribuabililor, cât și cele ale administrației fiscale.
Menționăm că, toate documentele care nu sunt încă digitalizate/disponibile în format electronic se pot transmite prin intermediul Formularului de contact accesibil în serviciul Spațiul Privat Virtual.
Informații privind înrolarea în Spațiul Privat Virtual se pot obține:
– accesând portalul ANAF, la secțiunea ”Servicii Online”, subsecţiunea „Inregistrare utilizatori”/”Spaţiul Privat Virtual”/”Înregistrare/Înrolare persoane fizice şi juridice în Spaţiul Privat Virtual”;
– vizionând materialele informative publicate pe youtube  la adreshttps://www.youtube.com/watch?v=SHXWtBP4jf4 (pentru persoane juridice, pe baza certificatelor digitale accesând sau la următorul link:
https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Declaratii_R/AplicatiiDec/Instructiuni_inregistrare_contribuabil_SPV_2020_10042020.pdf și pentru persoane fizice, cu nume de utilizator și parolă  pe youtube accesând: https://www.youtube.com/watch?v=XFQ9KJrI5v0 sau accesând următorul link:
https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Informatii_R/SPV/InregistrarePF_15092020.pdf
– telefonic, apelând Call Center-ul ANAF la nr. 031.403.91.60.

 


Distribuie articolul:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.