Municipiul Feteşti are 12 autobuze electrice noi

Distribuie articolul:

În data de 25 iunie ac., municipiul Fetești a marcat introducerea în circulație a celor 12 autobuze electrice, destinate îmbunătățirii transportului public.

Aceste autobuze fac parte din proiectul european „Sistem Integrat de Transport Durabil”, inițiat de Primăria municipiului Fetești în perioada 2016-2020 și implementat în mandatul 2020-2024.

Evenimentul de inaugurare a beneficiat de prezența reprezentanților primăriei și ai operatorului de transport public Transbus Fetești, alături de deputata Raluca Georgiana Dumitrescu și Costel Brateș, primarul comunei Stelnica.

Municipiul Fetești colaborează cu comuna Stelnica în cadrul unui alt proiect european, care prevede introducerea a încă două autobuze electrice ce vor opera pe ruta Fetești – Stelnica și retur.

Datele de identificare ale autobuzelor electrice și a stațiilor de încărcare sunt cuprinse în anexa nr.2 care face parte integrantă din prezenta hotărâre și au o valoare de inventar în cuantum total de 26.109.444 lei.

Primarul Laurenţiu Şonchereche menționează că au fost recepționate toate autobuzele, au fost înscrise în inventar, astfel că vor fi date  în administrarea TRANSBUS, urmând a se întocmi documentațiile pentru obținerea licențelor, asigurărilor, s.a.

În cadrul şedinţei Consiliului Local Fetesti, cea care a precedat inaugurarea, domnul Stănescu Valentin – directorul SC TRANSBUS SA, a precizat că autobuzele au avut asigurări până la data de 30 mai 2024, achitate de Municipiului Fetești, urmând ca în urma dării în administrare societatea să preia toate obligațiile financiare aferente acestor mijloace de transport, inclusiv achitarea în nume propriu a energiei electrice necesare alimentării stațiilor de încărcare. Prin proiect au fost achiziționate 12 autobuze electrice, în prezent vor fi date în administrare 11 autobuze cu stații de încărcare lentă și rapidă. Fiecare autobuz a venit în dotare cu o stație de încărcare lentă și una rapidă. Stațiile de încărcare lentă sunt instalate în interiorul autobazei și acestea vor fi folosite cu precădere pentru alimentarea autobuzelor electrice, unde există construit și un punct de transformare.

 Sistemul E-tiketing presupune  o forma de autotaxare, dar la început vor fi și taxatoare în traseu. Vor fi persoane care vor face activități de control, de monitorizare pe traseu, iar activitatea de curățenie și întreținere va fi altfel, dar subliniază că nu se vor face disponibilizări de personal.

Autobuzele de mare capacitate vor fi folosite pe traseul principal, Gară-Buliga, iar cele de capacitate mică pe traseele secundare, Vlașca-Coloniști.

 

 

 

 

 


Distribuie articolul:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *