Pe la sfîrșitul anului 2011, în stația de autobuze de lîngă gara CFR Slobozia Veche, a apărut o construcție aparținînd firmei Nick Touring și care s-ar fi vrut a fi un fel de dispecerat pentru coordonarea transportului public efectuat de societate în capitala de județ și pe ruta Amara. Inițial, în documente, coșmelia, că altfel nu-i putem spune, a figurat ca și autogară, iar Nicu Pericli a „autorizat-o“ cu voie de la becul din biroul viceprimarului de atunci, Alexandru Stoica. Actual primar, „Sandu“, cum îl alintă mai toți apropiații, încearcă să aducă în legalitate construcția deși, pe vremea lui Ionașcu, Primăria l-a somat pe Pericli să demoleze autogara-dispecerat din motive de ILEGALITATE.
„Pericli schimbă autobuzul, dar năravul ba“
Despre haosul din transportul local de călători am tot scris în ultima vreme, unele dintre acțiunile Primăriei Slobozia, condusă acum vremelnic de edilul Alexandru-PSD-Stoica, fiind la limita legalității și chiar pe muchia dinspre penal a legii. Zilele acestea, pe mîna scurtă a Consiliului local, dominat tot de PSD, se pregătește o „golănie“ la fel de mare ca și licitația pentru transportul public de călători, unde Pericli a concurat de unul singur, într-un „blat ordinar“ dintre societățile sale Nick Touring și Nana și, cum era de așteptat, a și cîștigat. Despre ce vorbim acum? Ne referim la coșmelia cu pretenții de autogară-dispecerat, din stația de la Gară, pe care familia Pericli, spunem familia pentru că Nick Touring este reprezentată acum de Antoaneta Pericli, vrea într-un final să o introducă în legalitate. Dacă ne amintim bine, și sigur memoria nu ne înșală, martore fiindu-ne procesele verbale ale ședințelor Consiliului local Slobozia, prin ianuarie 2012, un scandal monstru a izbucnit între patronul Pericli și Primăria reședinței de județ. Subiectul central era autogara-dispecerat, autorizată de administrația locală să funcționeze TEMPORAR, adică pe termen limitat domnule Pericli, pînă cînd firma Nick Touring urma să se autorizeze potrivit prevederilor legale. Să reconstituim, din arhivă, una dintre declarațiile de atunci ale șefului de la Nick Touring: „M-am chinuit 11 luni să mă autorizez ca punct de lucru acolo, pentru că practic eu am funcţionat ilegal acolo, recunosc şi-mi asum orice răspundere“ declara, nonșalant, patronul Pericli la momentul ianuarie 2012. Ce s-a schimbat între timp? Nimic, vă răspundem noi, doar primarul Sloboziei este altul și este același personaj care a prezidat comisia de licitație cînd Nick Touring a cîștigat transportul public în 2009, licitație anulată apoi de instanță ca ILEGALĂ. „Singura soluţie era să autorizez legal o autogară, demersuri pe care le-am făcut şi la Primărie şi de unde mi s-a spus că nu avem nevoie de autorizaţie de construcţie“ completa tot atunci Pericli, dar refuzînd să nominalizeze cine este persoana care l-a învățat să nu respecte legea 50 privind autorizarea construcțiilor. Noi bănuim, dar pentru că „viceprimăria“ nu-i totuna cu „primăgăria“ ne vom abține de la alte comentarii și așteptăm reacția organelor de cercetare. Și-uite așa, coșmelia lui Pericli a funcționat bine-mersi din 2011 și pînă în zilele noastre, fără niciun fel de autorizație legală spun specialiștii consultați de noi și, în plus, fără să plătească vreun leu impozit către bugetul local. Pentru că, de la alegerile locale din iunie 2012, nimeni nu s-a sinchisit să demoleze sau măcar să inițieze procedurile de demolare ale construcției amplasate ilegal. Iar acum, „golănia“ va fi trecută prin Consiliul local și, la fel ca și cea cu transportul local, nici nu ne îndoim că autogara-dispecerat nu va intra în legalitate în cele din urmă. Surprinde însă valoarea incredibil de mică pe care Nick Touring o va plăti drept concesiune pentru construcția respectivă, maxim 500 de lei anual. La așa pomană, Primăria ar trebui să pună alături și o lumînare lîngă autogara-dispecerat a lui Pericli. Milităros cum îl știm, îl rugăm pe primarul Stoica să facă pe cercetașul și să ne precizeze dacă în acest caz s-a dat vreo șpagă și, în caz afirmativ, cine a încasat-o! Dacă e nevoie de meditații, îl poate suna pe matematicianul Ciupercă. De ce totuși are nevoie Pericli de autorizație abia acum? Pentru că în același sediu se pregătește să colecteze uleiuri comestibile uzate, iar Agenția de Mediu nu-i dă niciun fel de autorizație pînă nu face dovada spațiului. Din nefericire, sursele noastre spun că este vorba despre o ILEGALITATE vizibilă și din avion, dar care va fi acoperită de Garda de Mediu, instituție cu atribuții de control pe această temă și unde PSD-ul și-a „plantat“ un om de încredere. Vom reveni.
George ŞEITAN
Au venit caldurile ! Premergatoare „marilor calduri” din iulie ,august! Deja in autobuzele noi ale lui Pericli nu se poate respira! Trebuie sa moara cineva sa va dati seama cat de periculoase sunt? Nu mai avem putere nici sa comentam . Fiecare calator se gandeste sa prinda de undeva o gura de aer . Si sa ajunga mai repede la destinatie. Coboram uzi , cu pete de transpiratie pe imbracaminte . Privind la oameni din spate , juri ca e epidemie de incontinenta urinara (daca ar exista asa ceva)!