* 8,28 milioane lei sume stabilite suplimentar, în urma inspecțiilor și a verificărilor efectuate în luna martie 2025.
Inspectorii cu atribuțiuni de control din cadrul Administrației Județene a Finanțelor Publice Ialomița au efectuat, în luna martie 2025, controale la contribuabili persoane fizice și juridice, înregistrând următoarele rezultate:
– 18 inspecții fiscale efectuate (finalizate) – din care: 8 la contribuabili persoane juridice și 10 la contribuabili persoane fizice;
– 6 controale (controale inopinate) – din care: 4 la contribuabili persoane juridice și 2 la contribuabili persoane fizice;
– 15 verificări documentare efectuate la contribuabili persoane juridice;
– 7,42 milioane lei obligații suplimentare stabilite în urma inspecțiilor fiscale – din care: 6,02 milioane lei la contribuabili persoane juridice și 1,4 milioane lei la contribuabili persoane fizice
– 0,86 milioane lei obligații suplimentare stabilite în urma verificărilor documentare la contribuabili persoane juridice;
– a fost aplicata 1 amenda contravenționale în suma de 3 mii lei;
– au fost întocmite 2 sesizări penale cu o valoare a prejudiciului în suma de 106,19 mii lei;
– a fost emisa 2 notificări de conformare cu un risc estimat în suma de 97,82 mii lei.
Din punct de vedere al ponderii impozitelor în totalul obligațiilor suplimentare stabilite, sumele din TVA dețin o pondere de 29,26 %, impozitul pe profit deține o pondere de 60,78%,impozitul pe venit deține o pondere de 7,45%, iar alte impozite și taxe (impozit dividende, impozit venit din alte surse, impozit microintreprindere ) dețin o pondere de 2,51%.
Principalele acțiuni în care au fost implicate structurile de inspecție fiscală în luna martie 2025 sunt:
– controale inopinate pentru creșterea gradului de conformare voluntară la declarare și plată a obligațiilor fiscale de către contribuabili;
– inspecții fiscale la societăți în insolventa care prezintă risc fiscal ridicat; pentru verificarea legalității și conformității declarațiilor fiscale, a corectitudinii și exactității îndeplinirii obligațiilor de către contribuabili;
– verificarea sau stabilirea, după caz, a bazelor de impozitare și a situațiilor de fapt aferente;
– inspecții fiscale efectuate în vederea soluționării în termen a deconturilor de TVA cu opțiune de rambursare primite pentru control anticipat;
– verificări documentare efectuate la contribuabili persoane juridice și persoane fizice pentru stabilirea corecta a situației fiscale a contribuabilului conform OPANAF nr.3632/2020.
– 18 inspecții fiscale efectuate (finalizate) – din care: 8 la contribuabili persoane juridice și 10 la contribuabili persoane fizice;
– 6 controale (controale inopinate) – din care: 4 la contribuabili persoane juridice și 2 la contribuabili persoane fizice;
– 15 verificări documentare efectuate la contribuabili persoane juridice;
– 7,42 milioane lei obligații suplimentare stabilite în urma inspecțiilor fiscale – din care: 6,02 milioane lei la contribuabili persoane juridice și 1,4 milioane lei la contribuabili persoane fizice
– 0,86 milioane lei obligații suplimentare stabilite în urma verificărilor documentare la contribuabili persoane juridice;
– a fost aplicata 1 amenda contravenționale în suma de 3 mii lei;
– au fost întocmite 2 sesizări penale cu o valoare a prejudiciului în suma de 106,19 mii lei;
– a fost emisa 2 notificări de conformare cu un risc estimat în suma de 97,82 mii lei.
Din punct de vedere al ponderii impozitelor în totalul obligațiilor suplimentare stabilite, sumele din TVA dețin o pondere de 29,26 %, impozitul pe profit deține o pondere de 60,78%,impozitul pe venit deține o pondere de 7,45%, iar alte impozite și taxe (impozit dividende, impozit venit din alte surse, impozit microintreprindere ) dețin o pondere de 2,51%.
Principalele acțiuni în care au fost implicate structurile de inspecție fiscală în luna martie 2025 sunt:
– controale inopinate pentru creșterea gradului de conformare voluntară la declarare și plată a obligațiilor fiscale de către contribuabili;
– inspecții fiscale la societăți în insolventa care prezintă risc fiscal ridicat; pentru verificarea legalității și conformității declarațiilor fiscale, a corectitudinii și exactității îndeplinirii obligațiilor de către contribuabili;
– verificarea sau stabilirea, după caz, a bazelor de impozitare și a situațiilor de fapt aferente;
– inspecții fiscale efectuate în vederea soluționării în termen a deconturilor de TVA cu opțiune de rambursare primite pentru control anticipat;
– verificări documentare efectuate la contribuabili persoane juridice și persoane fizice pentru stabilirea corecta a situației fiscale a contribuabilului conform OPANAF nr.3632/2020.