Ghiauru de la Garda de Mediu „aruncă pisica moartă” la Urban în poartă

Distribuie articolul:

 

Nu vorbim astăzi despre cum a sărit Ghiauru de la APM la Garda ed Mediu, că n-are rost să tot „batem apa-n piuă” pe subiectul intereselor de partid şi de grup de afaceri bivalente, dintre administraţia publică locală şi mediul de afaceri…! 

Astăzi, doar o să publicăm COMUNICATUL DE PRESĂ pe care ni l-a transmis Garda de Mediu Ialomiţa, cu referire la scandalul iscat pe subiectul mirosurilor pestilenţiale ce se revarsă peste municipiul Slobozia, şi despre care primarul Alexandru Potor a vorbit într-o emisiune realizată în redacţia ziarului Ştirea, emisiune pe care o puteţi viziona dând click AICI 

Noi, fără a interveni pe text…

Aşadar, iată ce are de spus dl Ghiauru, ca şef al Gărzii de Mediu Ialomiţa, după ce a auzit că „În ultima vreme in mediu on-line circula o multitudine de informații neconforme cu adevărul referitoare la activitatea Comisariatului Județean Ialomița al Gărzii Naționale de Mediu ca urmare a sesizărilor privind disconfortului olfactiv in partea de est a municipiului Slobozia.
Facem următoarele precizări :
1. Operatorul apă- canal ce deservește municipiul Slobozia desfășoară activitate de serviciu public deținând licența ANRSC ( Autoritatea Națională de Reglementare pentru Servicii Comunitare de Utilități Publice ) emisă in baza unui Contract de
Delegare a Serviciului și a unei Autorizații de Mediu . Este exclus să se prezinte
faptul că nu se pot realiza masurile impuse de Garda Națională de Mediu ce
presupun funcționarea conform autorizației de mediu .
2. Obligativitatea primirii in stația de epurare a apelor uzate conform NTPA 002 ( fără depășirea indicatorilor ) este prevăzută atât in Autorizația de Gospodărirea Apelor emisa de Administrația Bazinală de Apa Buzău Ialomița cât si in Autorizația de Mediu emisa de APM Ialomița.

Garda Naționala de Mediu a impus măsura respectării primirii apelor uzate in stația de epurare , ca urmare a prevederilor acestor acte de reglementare . Faptul ca se permite depășirea acestor indicatori la
apele uzate primite in stația de epurare , in baza unor contracte de prestări
servicii încheiate cu terți presupune pe lângă asumare si încălcarea cu buna știința a actelor de reglementare deținute de către operatorul apă –canal.
3. Contractele încheiate intre operatorul apă –canal si fiecare agent economic stau la baza oricărei autorizații de mediu emisă pentru o activitate autorizabilă din punct de vedere al protecției mediului . Indicatorii impuși in actul de reglementare sunt cei din contractul de prestări servicii intre operatorul apă – canal și agentul economic.
4. In contractele încheiate intre operatorul apă-canal si fiecare agent economic se precizează clauze contractuale privind obligațiile fiecărei părți și răspunderea contractuală, in cazul nerespectării acestora. In urma verificării prin sondaj a peste 20 de contracte încheiate intre părți am constatat că, in aceste contracte sunt prevăzute și foarte multe măsuri pe care operatorul apă – canal le poate lua împotriva agentului economic ce deversează ape uzate peste limitele impuse de NTPA002, atât in canalizarea orașului, cât si direct in stația de epurare .

Dintre acestea singura măsura pe care am constatat că o aplica operatorul stației de epurare este aceea de a aplica penalități. . Aplicarea penalităților pentru Operator de date cu caracter personal, înregistrat la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal sub nr. 16625 evacuarea apelor uzate peste prevederile NTPA002 pentru cei ce aveau depășiri inseamnă că operatorul apa – canal le acceptă și are posibilitatea de a le epura fără a creea disfuncționalități in desfășurarea activității autorizate .
5. Am atras atenția de nenumărate ori operatorului apa – canal faptul ca a solicita Gărzii Naționale de Mediu – Comisariatul Județean Ialomița să se implice în rezolvarea litigiilor contractuale intre parți , excede competențelor Gărzii Naționale de Mediu . Pentru buna informare a cetățenilor municipiului Slobozia,solicitam operatorului apa-canal să prezinte public conținutul contractelor cu principalii agenți economici și in special cele cu agenții economici care deversează ape uzate direct in stația de epurare, pentru a se evidenția obligațiile in contractele încheiate.
6. Disconfortul olfactiv provine de la locația in care este amplasata stația de epurare a municipiului Slobozia. Conform prevederilor OUG nr.195/ 2005 privind protecția mediului completata si modificata la art . 64^ 3 sunt prevăzute obligații clare ale titularului de activitate in ceea ce privește apariția disconfortului olfactiv .De asemenea in conformitate cu prevederile Art 64^4 : “ Autorizația/Autorizația Integrată de Mediu pentru activitățile care pot creea disconfort olfactiv trebuie să cuprindă un plan de gestionare a disconfortului olfactiv “.
7. Conform prevederilor OUG nr.195/ 2005 privind protecția mediului completată si modificată se precizează la art . 64 ^6 ( 1 ) modalitatea sesizării existenței disconfortului olfactiv și modul de acțiune “ In cazul existentei unor plângeri din partea publicului , care reclamă existența unui disconfort olfactiv , autoritatea centrala pentru sănătate , prin structurile subordonate, formulează răspunsuri la aceste plângeri.
8. Conform prevederilor OUG 195/ 2005 privind protecția mediului completată si modificată la art .64^6 (2 ) se precizează care sunt masurile ce se adoptă in cazul existenței disconfortului olfactiv “In situația in care , in urma investigațiilor autoritatea publica centrala pentru sănătate , prin structurile subordonate, constată existența unei legături de cauzalitate , intre disconfortul olfactiv si starea de sănătate a populației, notifică autoritatea competentă pentru protecția mediului responsabilă cu emiterea actelor de reglementare in domeniul protecție mediului pentru reexaminarea și actualizarea respectivelor acte “
9. Conform prevederilor OUG 195/ 2005 privind protecția mediului ,completată si modificată se precizează la art 96 alin 2 punct 12 faptul că se constituie contravenție încălcarea următoarelor prevederi legale : “ obligațiile autorităților administrației publice locale de a amenaja , întreține si dezvolta rețelele de canalizare , instalațiile de preepurare / stațiile de epurare si de a lua toate măsurile astfel incât să nu creeze disconfort olfactiv “
10. O mare parte din aceste aspecte prezentate au fost recomandate de către
reprezentanții CJ Ialomița, al Gărzii Naționale de Mediu in raportul colectivului de control pentru verificarea agenților economici care dețin si utilizează stații de epurare , comisie numita conform Ordinului Prefectului Județului Ialomița nr 24/ 16.01 2025.
11. In ultimele 3 luni ,Comisariatul Județean Ialomița al Gărzii Naționale de Mediu a verificat atât operatorul apa canal cat si agenții economici suspectați că ar deversa ape uzate peste normativele in vigoare in aceeași perioadă.

Au fost Operator de date cu caracter personal, înregistrat la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal sub nr. 16625 aplicate 4 amenzi in valoare totala de 200,000 lei .De asemenea s-au stabilit măsuri cu termene de clare de realizare . Precizăm că in anul 2025, pe întregul teritoriu al județului Ialomița , până la acesta dată s-au derulat peste 500 acțiuni de inspecție si control aplicându-se 115 amenzi in valoare totala de 3.915.000 lei
In următoarea perioadă, comisarii din cadrul Garzii Nationale de Mediu –
Comisariatul Județean Ialomița vor continua acțiunile de inspecție și control și vor lua toate măsurile ce se impun pentru conformarea la prevederile legislației de mediu in vigoare .”

 


Distribuie articolul:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *