Drum Judeţean care aşteaptă de şase ani să fie modernizat, abia la vară fi-va, cică!

Distribuie articolul:

În Ialomiţa, infrastructura rutieră a înghiţit de-a lungul anilor, atât de mulţi bani încât, în alte ţări, cineva ar fi răspuns penal pentru halul în care se circulă pe Drumurile Judeţene aflate-n administrarea CJI. În Ialomiţa, cei care au habar despre alocările bugetare pentru investiţii în infrastructura rutieră au impresia că, mai degrabă banii pentru SF-uri „au făcut cu ochiul”, conducerea de partid şi de stat nerezistând tentaţiei de a contracta niscaiva lucră(tu)ri edilitar-gospodăreşti, cu firmele deja consacrate pe piaţa de profil…Cum de ajung unele firme să fie „în cărţi” şi, pe cale de consecinţă, să-şi dezvolte dotarea astfel încât să facă faţă criteriilor (imoral prestabilite, zic unii, pe care noi nu-i credem dar n-avem cum să nu-i băgăm în seamă!), nu pierdem vremea să desluşim azi buchisind cât să „desfacem firu-n patru”…

Azi doar vă reamintim că în vara anului 2007, mai exact în şedinţa desfăşurată în data de 30 august, Studiul de Fezabilitate executat în baza Hotărârii nr. 44 a Consiliului Judeţean Ialomiţa a fost unul din cele 4 sau 5 SF-uri aprobate în mod suspect de heirupist, de către onorabilii şi stimabilii consilieri judeţeni – majoritatea PSD-işti. Că desenele alea însoţite de câteva calcule realizate conform unor Normative scrise de alţii, nu meritau purcoiul de bani, am scris la momentul optim pentru a înţelege cam cum ne cheltuie Ciupercă banii…

Am scris chiar şi că lucrările de asfaltare nu au calitatea taman „cum scrie la carte”, fapt pentru care, în vara acestui an, conducerea Consiliului Judeţean Ialomiţa a procedat la verificarea modului de executare a lucrărilor de modernizare a DJ 212 – limită judeţ Brăila – Luciu, km 58+297 – km 61+299, constructor S.C. ITARO S.R.L. Slobozia şi a DJ 213: DN 2A – Luciu (km. 07,000 – 07+900), control ce a pus în evidenţă calitatea necorespunzătoare a lucrărilor şi, din această perspectivă s-a solicitat constructorilor să facă expertizarea lucrărilor executate şi să procedeze la remedierea deficienţelor semnalate. Că dacă tot e să se plătească peste 120 de miliarde de lei vechi, pentru cei 11 km de drum (7,9 + 3 atâta fac, nu 13 cât ar vrea unii să credem!), măcar termenele să fie respectate şi, mai ales, calitatea să nu lase impresia că este o „bătaie de batjocură” la adresa banului public şi, deopotrivă, a celor care, în aşteptarea unui asfalt „neted ca-n palmă” văd cum doar îşi hurducăie maşinile, cum zic ei: „Deoarece, prietenii ştiu de ce!”…Deşi în comunicatul remis presei în „luna lui cuptor” a acestui an ( adică atunci când modernizarea DJ 213 ar fi trebuit să se fi încheiat deja!) Consiliul Judeţean Ialomiţa preciza „  Avem convingerea că disfuncţionalităţile majore din îndeplinirea obligaţiilor contractuale pentru modernizarea celor doua tronsoane de pe drumurile judeţene 212 şi 213 vor fi înlăturate cât mai rapid, că vom putea recepţiona o lucrare de calitate care să corespundă integral parametrilor tehnici preconizaţi şi să asigure siguranţa circulaţiei rutiere într-o zonă de trafic deosebit”, în şedinţa din ziua care precede venirea lui Moş Crăciun, mai precis în ziua de 05.12.2013, nea Ciupercă nu numai că nu şi-a pus „cenuşă-n cap” dar s-a şi apucat să (re)pună într-o lumină favorabilă firma Oyl Company Holding, cea condusă de domnul Cornel Dragomir. Cum? Stipulând negru pe alb asta: „ …durata iniţială de realizare a investiţiei a fost aprobată pentru o perioadă de 18 luni. Execuţia lucrărilor adjudecată (…) constituie obiectul contractului nr. 7270 încheiat în 19.10.2011 (…) În cursul anului 2013 a fost efectuată o expertiză tehnică privind calitatea lucrărilor prestate, condiţii în care obligaţiile contractuale ale executantului au fost suspendate. Mai mult, datorită constrângerilor bugetare pentru anul în curs cât şi a sistării temporare a plăţilor în cadrul Programului naţional de dezvoltare locală, Consiliul Judeţean Ialomiţa a fost în imposibilitatea obiectivă de a asigura integral constructorului resursele financiare necesare finalizării lucrărilor (…) În acest context se impune prelungirea duratei de realizare a investiţiei cu 6 luni, ceea ce va conduce la finalizarea investiţiei până la 30 iunie 2014”. Cu alte cuvinte, nici vorbă de vreo penalizare aplicată pentru acele lucrări de modernizare executate necorespunzător”. Dincolo de faptul că, în atâta amar de luni, în altă ţară s-au fi construit o autostradă, deranjant şi frustrant ajunge să fie mai mult faptul că preşedintele Ciupercă are tupeul de a găsi, şi de a ne expune motive ce se dovedesc a fi atât de imoral menite a lăsa impresia că el, hoardele de trepăduşi-salariaţi înm cadrul CJI şi, desigur, firmele agreate de domnia-sa, chiar depun eforturi”, bla, bla, bla…

IONICA GHINEA

    


Distribuie articolul:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.