Aşa-zisa „întreţinere şi reparare” a drumurilor judeţene, cu prea mare cheltuială se ţine

* De menţionat că întreţinerea şi repararea, nu înseamnă asfaltare ci, cel mult, plombarea gropilor „fără număr, fără număr” ivite-n calea roţilor autovehiculelor care străbat judeţul Ialomiţa.

Vreţi să ştiţi cât a cheltuit anul trecut SC Drumuri şi Poduri S.A., societate aflată-n ograda Consiliului Judeţean Ialomiţa, instituţie condusă de preşedintele Silvian Ciupercă? În acest caz titrăm exact cum ne-a răspuns directorul Ghibanu Ştefan, în speranţa că dumneavoastră o să înţelegeţi care din cele două sume evidenţiate este cea care s-a şi cheltuit până la urmă. Căci, zice-aşa domnia-sa: Pentru întreţinerea şi repararea reţelei de 507 km drumuri judeţene, în anul 2012 a fost prevăzută suma de 10.286.000, deşi prin Hotărârile nr. 102/28.12.2011 şi 23/28.03.2012 privind aprobarea Planului de întreţinere şi intervenţii pentru anul 2012, s-a aprobat suma de 15.850.000 lei . Oricum, şi numai 100 de miliarde de lei vechi să fi fost, şi nu aproape 160 de miliarde cât a fost până la urmă, şi tot ar fi fost de-ajuns pentru cât de puţin pare a se fi făcut în ceea ce priveşte întreţinerea stării carosabilului, mai cu seamă când sume la fel de mari s-au fituit şi-acum un an, şi-n toţii ani care-au trecut de când această firmă a fost adoptată de onor conducerea CJI. În ce constă activitatea de întreţinere, mi-e greu să vă spun, fie şi numai pentru că, din răspunsul aceluiaşi director (ce lasă impresia că s-a cam şmecherit de când tot „suge” cu poftă şi încontinuu la sânul lăptos al bugetului public), nu înţelegem dacă activitatea de deszăpezire face parte din operaţiunile de întreţinere sau, dimpotrivă, suma de fix 1.405.725 RON (fără TVA, reţineţi!) este supliment de bani încasaţi pentru prestaţia (cel puţin discutabilă) săvârşită în cele trei luni ale iernii trecute. Căci, doar pentru „toaletarea” pomilor plantaţi pe marginea şoselelor, pe cositul ierbii de pe marginea drumurilor, pe indicatoare, marcaje şi pe alte lucră(tu)ri evidenţiate în situaţiile financiar-contabile ca  fiind executate, cui nu i s-ar părea cam mult cheltuiala de aproape 15 miliarde de lei vechi? E drept că directorul are şi el, ca orice firmă, de dat salarii la vreo 80 de salariaţi. Dar, să nu uităm că acestor impresionant de mari sume, se mai adaugă şi sumele deloc mici pe care SC Drumuri şi Poduri le încasează per km de drum judeţean pe care firma îl modernizează, chipurile, după Normativele în domeniul construcţiilor şi conform standardelor europene…Vreţi să ştiţi care a fost Fondul de salarii prevăzut a se cheltui în anul 2012? Ei bine, cele 80 de persoane, din care 9 birocraţi, au încasat 1.587.878 lei (din care prime în valoare de 79.788 de lei), ceea ce înseamnă aproape 16 miliarde de lei vechi. O fi mult, o fi puţin, o fi taman cinstit raportat la productivitatea şi eficienţa muncii depuse, eu nu mă pronunţ. Mă pronunţ doar cu privire la maşinile şi echipamentele aflate-n „parcul” societăţii, bunuri care, în comparaţie cu-ale altor firme ialomiţene înscrise-n cursa pentru construcţii şi, desigur, pentru deszăpezire, au fost achiziţionate şi cu bani din banii publici. Spun aceasta gândindu-mă la faptul că, în răspunsurile la întrebări, domnul director ne-a prezentat şi niscaiva xerocopii de pe corespondenţa purtată între SC Drumuri şi Poduri S.A Ialomiţa şi Consiliul Concurenţei, instituţie căreia domnul Ghibanu i s-a adresat astfel: Ca societate comercială participăm la toate licitaţiile organizate de autorităţile publice (…) Din păcate nu beneficiem de două avantaje legale oferite societăţilor comerciale cu capital privat şi anume: a) Conform Legii 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, societatea noastră nu poate fi considerată OMM deoarece avem acţionar unic Consiliul Judeţean Ialomiţa, deşi îndeplinim primele două condiţii: numărul de personal şi cifra de afaceri …b) Nu putem accesa fonduri europene nerambursabile deoarece avem capital de stat 100%. Astfel există o concurenţă neloială între societăţile comerciale cu capital de stat şi societăţile comerciale cu capital privat deoarece participăm împreună la licitaţii, însă avantaje au numai societăţile comerciale cu capital privat…. Or, în condiţiile în care, aşa cum vedeţi în facsimilul alăturat, din cele 4 (patru) licitaţii la care a participat în anul 2012, pe două le-a câştigat tocmai pentru că, în comparaţie cu OYL COMPANY HOLDING AG SRL, firma lui Ghibanu, adică SC DRUMURI şi PODURI S.A. a pretins cu mult mai mult, nu se poate spune că neatribuirea e din vina exclusivă a legislaţiei. Până când vă vom putea oferi mai multe informaţii despre toate celelalte lucrări realizate de firma condusă de Ghibanu (desigur, asta se va întâmpla după ce vom întocmi o listă şi vom fi văzut, la faţa locului, şi starea actuală, cea care pare a nu mai fi tot atât de „în regulă” ca imediat după finalizarea lucrărilor), nu ne rămâne decât să sperăm că anul acesta domnii consilieri judeţeni vor fi mai atenţi la sumele alocate din bugetul CJI pentru SC Drumuri şi Poduri S.A.

IONICA GHINEA 

Distribuie dacă ți-a plăcut:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *