AJOFM Ialomiţa – buget de 230 de miliarde în 2013

Distribuie articolul:

 

În fiecare an am scris că banii nu sunt cheltuiţi doar pentru plata şomerilor, ci şi pentru plata angajaţilor acestei instituţii, şi pentru organizarea şi desfăşurarea (?!) aşa-ziselor cursuri de reconversie profesională. Şi, ca de fiecare dată, şi acum ne-aşteptăm să auzim bârfe de tot felul (şoptite, căci din cauza laşităţii şi-a prostiei omeneşti, birocraţii doar şoptesc, nu grăiesc răspicat şi, mai ales, argumentat!), despre fixaţia pe care, cică, am făcut-o noi, cei de la acest ziar, în ceea ce priveşte cursurile alea prea …scump plătite. În fiecare an am nădăjduit că onorabilii procurori – şi personalul angajat întru efectuarea muncii de rutină, desigur! – ai Curţii de Conturi, filiala Ialomiţa, vor găsi cel puţin imorale dacă nu penale, toate acele „permutări şi aranjamente” între cei care au întocmit documentele justificative, şi patronii firmelor care, chipurile, au pus la dispoziţie spaţiul, logistica şi, bineînţeles, priceperea în a-i învăţa pe şomeri o meserie sau altă meserie…Şi dacă în fiecare an atenţia mea a fost îndreptată, mai mult, către cheltuielile cu controversatele cursuri de pregătire profesională, anul acesta mi-am îndreptat privirea piezişă, mai mult către bugetul AJOFM şi salariile angajaţilor. Aşa încât, azi vă pot spune că bugetul AJOFM Ialomiţa este unul foarte mare, indiferent cum din ce unghi am privi alocaţia bugetară.

 Pentru doar 1.969 de şomeri?!

Potrivit răspunsurilor cam.. „în doi peri” oferite de mai-marii peste AJOFM Ialomiţa, pentru anul pe care îl traversăm, bugetul acestei instituţii este unul în sumă de fix 23.051.000 lei RON, adică de peste 230 de miliarde de lei vechi, adică destul de mare…Ce spune conducerea instituţiei că a făcut sau urmează să mai facă din aceşti bani? Iată, dăm copy paste şi vă înfăţişăm cheltuielile aşa cum sunt ele prinse în bugetul îndestulător. Aşadar, pentru cheltuieli de personal s-a alocat suma de 1.602.000 lei (16 miliarde de lei vechi), bani necesari recompensării muncii celor – doar (?!) – 34 de salariaţi. În această sumă, cică, este inclusă şi cheltuiala cu indemnizaţiile membrilor Consiliului Consultativ – organism care guvernează organigrama şi activitatea AJOFM, şi care este constituit din reprezentanţi ai altor instituţii ale statului, aşa cum sunt: Prefectura, Primăria, Poliţia, ISU, reprezentanţi ai sindicatelor, patronatelor, şi alţii…Acum că ştiţi cât de mulţi sau, după părerea unora, cât de puţini bani s-au alocat pentru plata salariilor şi a indemnizaţiilor, nu-i aşa că vă roade curiozitatea să aflaţi şi câţi şomeri sunt şi, nu în ultimul rând, câţi bani „s-au pus în joc” pentru plata ajutoarelor acordate şomerilor? Ei bine, conform cu recentele răspunsuri oferite după 30 de zile de aşteptare, la data de 30.06.2013 în evidenţa AJOFM Ialomiţa au fost 7-082 de persoane. Nu, nu vă gândiţi că toţi aceştia sunt în plata acestei instituţii! În plată sunt DOAR 1.969 de şomeri. Atât! Şi dacă tot ni s-a spus că „Cheltuielile pentru plata indemnizaţiilor de şomaj şi a contribuţiilor aferente acestora pentru anul 2013 sunt în valoare de 16.842.000 de lei” iar „ajutorul de şomaj mediu este de 559 lei, inclusiv contribuţiile aferente bugetului de stat” nu-i aşa că mulţi dintre dumneavoastră vă întrebaţi ce s-o face diferenţa dintre această sumă plus suma cheltuielilor de personal, şi impresionanta sumă reprezentând bugetul? Căci, repet, pentru anul 2013, bugetul instituţiei este în sumă totală de 230 de miliarde de lei vechi! Ca să vă liniştiţi şi să nu trageţi concluzii mai pripite ca ale mele, mă grăbesc să vă spun că, cică, acestor sume li se mai adaugă şi sumele reprezentând:

      cursuri şomeri = 200.000 lei;

       abonamente, analize medicale şomeri participanţi la cursuri  = 50.000 de lei;

      subvenţii pentru încadrarea tinerilor marginalizaţi social = 1.900.000 lei;

      subvenţii angajatori şi prime şomeri = 1.590.000 lei

Acum că v-am lămurit, reducând din diferenţa aia care, matematic, dă „cu rest”, atâta vă mai spun: Ştiu că ambiguitatea este cuvântul de ordine în ceea ce priveşte comportamentul birocraţilor. Ştiu şi că lăsarea în „coadă de peşte” a unei informaţii reprezintă o stratagemă prea des folosită de către bugetarii întrebaţi despre una, despre alta…Ce nu ştiu este cât timp o să-şi mai permită conducerea AJOFM Ialomiţa să ţină sub obroc locul, data, ora la care au loc aceste cursuri, pentru care, iată ce de bani se cheltuiesc? Nu de alta, dar am vrea şi noi, jurnaliştii cârcotaşi să mergem „la faţa locului” şi să vedem cu ce scule şi dispozitive „îşi fac mâna” şomerii ăia…înscrişi la cursurile alea …prea…scump plătite din banii publici! Şi, ştiţi de ce, domnule director? Pentru că eu şi mulţi alţii avem şi certitudinea că vă e prea mare bugetul, dar şi bănuiala că, în ceea ce priveşte cheltuirea lui „e ceva putred în Danemarca”…

IONICA GHINEA     

 


Distribuie articolul:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *