De ani de zile, turiştii care merg pe Litoralul românesc se îngrozesc la gândul că trebuie să treacă prin aglomeraţia care se formează pe drumul (din)spre Mare, chiar şi după ce intri pe teritoriul propriu-zis al Constanţei. Cei care vor să-şi petreacă mini-vacanţele sau sejurul în Staţiuni precum Eforie, Techirghiol, Costineşti, Mangalia trebuie să îndure calvarul numărului mare de maşini care NU mai au loc pe acelaşi drum îngust.
Conştient că trebuie făcut ceva, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, domnul Cătălin Drulă pare să facă primii paşi în direcţia rezolvării problemei. Cel puţin aşa înţelegem din declaraţiile parlamentarului Remus Negoi – senator de Constanţa – cel care detaliază astfel: „ (…) De ceva vreme, se tot comunică despre varianta ocolitoare Techirghiol, fără însă a avea vreun temei sau substanță. Adevărul este următorul: În 2020, în campania de la alegerile parlamentare, Ministerul Transporturilor condus de fostul ministru, Lucian Bode, a venit cu un draft de PNRR fără absolut nicio legătură cu realitatea, cu proiecte, unele imposibile, cu o valoare totală mult peste alocarea României. Despre PNRR, concret, am început să discutăm cu Comisia Europeană abia anul acesta şi a trebuit să ne încadrăm în limite financiare foarte stricte şi în nişte criterii clare: MATURITATE PROIECTE, REȚEA CORE EUROPEANĂ. După 1 an și ceva de mandat al fostului ministru al Transporturilor, Lucian Bode, NU s-a realizat nici Studiul de Fezabilitate, nici Proiectul Tehnic, așa că NU se putea califica la proiecte mature. NU a existat niciun proiect MATUR, la cheie, de pe vremea fostului ministru Bode, așa că vorbim degeaba despre acesta. Vorbind concret despre viitorul drum care ocolește Techirghiol, când am venit noi, USR PLUS, în Ministerul Transporturilor, nici măcar nu era selectat traseul, așa că a trebuit să alegem viitorul traseu, după multe discuții cu primăriţa din Cumpăna. Imediat după aceea, ministrul #USRPLUS, Cătălin Drulă, a dat drumul la investigații detaliate de teren, studii topografice, geotehnice, etc., adică demersuri concrete, NU VORBE, pentru a demara ceva ce va fi pus în practică până în martie 2022, cu pași și termeni clari de implementare: Așadar, în acest moment vorbim despre: AUTOSTRADA A4 SUD (nu drum expres), care se va desprinde din autostrada A4 în dreptul localității Cumpăna și va ocoli localitatea Techirghiol – cea mai bună variantă posibilă. În primăvara lui 2022 se va termina Studiul de Fezabilitate (SF) + Proiect Tehnic (PT) și vom lansa licitația pentru execuția lucrărilor. Sursa de finanțare a autostrăzii A4 Sud (nu pe hârtie ori pe facebook, ci reală) va fi Programul Operațional Transport (POT) 2021-2027.”