Ani de zile am asistat la cheltuirea unor foarte mari sume de bani pentru reabilitare şi/sau modernizarea multora dintre Primăriile localităţilor din judeţul Ialomiţa. Chit că localităţile nu aveau nici apă curentă, nici canalizare, iar multe dintre străzi încă erau/sunt de pământ, nicidecum cu asfalt sau, măcar, cu piatră, primarii s-au îngrijit mai abitir să-şi asigure pentru ei şi birocraţii lor, condiţii civilizate de muncă. Apoi, firmele agreate de către conducerea de partid şi de stat (firme despre care „gura târgului” zice că încarcă mult la „Nota de plată”, ca să aibă din ce oferi „cota parte” celor de care depinde „încredinţarea directă” a lucrărilor!) încep delirantele achiziţii constând în fel de fel de calculatoare, programe, device-uri, care mai de care mai scumpe. După ce clădirile Primăriilor devin adevărate palate, în comparaţie cu casele celor mai mulţi dintre cetăţeni, după ce au fost achiziţionate aşa-numitele „dotări tehnico-materiale” puse la dispoziţia „clanurilor” (ne referim, mai mult, la cele de tip familiale, nu infracţional!) care lucrează în Primării, vine rândul participării birocraţilor la tot felul de Cursuri de pregătire profesională. Organizate intenţionat spre a fi desfăşurat ba la munte, ba la Mare, cursurile costă „o căruţă de bani”. Uneori, sunt bani de la UE, alteori sunt bani de la buget. Oriunde s-au desfăşura, mai toţi cursanţii demonstrează ulterior că „nu s-a prins nimic de ei”, din toate câte li s-a „predat” în timpul lecţiilor.
Numărul angajaţilor va rămâne acelaşi?
Pe motiv că oamenii îşi doresc să nu mai fie nevoiţi să vină la Primărie cu maldăr de documente, să stea ore în faţa Ghişeelor, să facă naveta între instituţiile statului pentru a aduce/plăti fel de fel de facturi şi chitanţe, unii dintre primari (deocamdată cei care conduc localităţile mai dezvoltate ale judeţului) au început aşa-numitul „proces de digitalizare și de eficientizare a activităților” ce urmează a se desfăşura în cadrul fiecărei UAT.
„Până la începutul anului viitor, Primăria municipiului Fetești va finaliza toate etapele procesului de digitalizare a instituției, in cadrul unui proiect cu finanțare europeană. După semnarea contractului, pe 5 martie, reprezentanții administrației publice locale au început procedurile pentru implementarea primelor module care au ca scop digitalizarea proceselor orientate către beneficiari. Printre acestea se numără: încasarea online a taxelor și impozitelor, comunicarea online cu administratorii de blocuri, evidența parcărilor, gestionarea patrimoniului public și privat, harta interactivă, managementul și arhiva electronică, serviciul online registru agricol, precum și publicarea automată pe site a unor informații de interes public. Ne dorim să avem o administrație locală cât mai transparentă și eficientă și cât mai apropiată de cetățeni. Din respect pentru timpul lor, considerăm că era imperios necesar să găsim soluții pentru implementarea unui astfel de proiect. Am obținut finanțarea, iar acum parcurgem pașii pentru concretizarea lui. Feteștenilor le va fi mai ușor să depună sau să obțină diverse acte, să plătească taxe sau să obțină anumite informații, indiferent de zona în care se vor afla. Prin digitalizarea Primăriei vom fi « la numai un click distanță » de fiecare cetățean care va avea nevoie, la un moment dat, de serviciile administrației locale”, a transmis către cetăţeni primarul Laurențiu Șonchereche – primarul municipiului Feteşti.
Vreţi să ştiţi cât ne va costa toată această investiţie? Vă spunem că proiectul are o valoare totală de 2.173.573 lei. Da, aţi citit bine, e vorba despre aproape 22 de MILIARDE lei vechi! Vreţi să ştiţi dacă, după atare cheltuială întru digitalizare, se va şi „debirocratiza” primăria, în sensul reducerii de „personal”? Ei, uite, asta nu vă mai spunem, ca să nu vă enervăm cu-ale noastre previziuni sumbre!