În data de 19 septembrie a avut loc o şedinţă la care au participat majoritatea taximetriştilor din Slobozia pentru a dezbate modificările pe care administraţia locală are de gând să le voteze. Printre cei care au venit în întâmpinarea oamenilor s-a numărat şi preşedintele C.O.T.A.R. (Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România) în persoana lui Stefănescu Vasile, dar şi C.O.T.A.R. Ialomiţa prin reprezentant Nicu Pericli.
Desigur atunci când vorbim despre transportul public de persoane, nu putem să nu ne gândim şi la baza legală prin care poliţiştii aplică legea în vigoare, aşa că la discuţii a participat şi un inspector din cadrul Poliţiei Municipiului Slobozia – Serviciul Rutier. Taximetriştii prezenţi l-au acuzat pe primarul Adrian Mocioniu că „schimbă regulile în timpul jocului” prin eliminarea unei cerinţe pentru autorizarea unui autoturism pentru regim taxi, cerinţă prin care oamenii vechi din această branşă aveau un avantaj semnificativ. Concret, din câte am înţeles de la taximetrişti, în prezent pentru a autoriza sau a prelungi autorizaţia pentru un taxi, pe lângă multe hârtii pe care Primăria Slobozia le cerea acestora şi asta pe bună dreptate, taximetriştilor li se făcea şi un anume punctaj care cu cât era mai mare, cu atât autoturismul pe care doreau să îl autorizeze putea fi mai vechi. Aceştia susţin că prin această iniţiativă pe care primarul Mocioniu ar urma să o propună spre aprobare în plenul Consiliului Local Slobozia, va „elimina” pe unii dintre taximetrişti. Aceştia îl suspectează pe primarul Sloboziei că prin aceste acţiuni doreşte să facă loc unui nou jucător pe piaţa locală a taximetriei în mod artificial prin relaxarea cerinţelor pentru această meserie. Tot taximetriştii locali cu ştate vechi afirmă că ei nu îşi pot permite să îşi achiziţioneze autoturisme noi, şi că aceste măsuri nu vor face decât să creeze mai mulţi „piraţi” în acest domeniu: „Prin asta primăria demonstrează că vrea să facă loc unuia care are bani dar nu are experienţă. Noi nu putem să fim competitivi cu acest fel de oameni decât prin punctajul aferent vechimii în această meserie, iar dacă acesta se elimină înseamnă că poate oricine are bani să-şi facă firmă de taxiuri. Eu am două maşini şi nu pot să-mi iau unele noi, aşa că punctajul mă ajuta să pot să fac taximetrie cu astea vechi de 5-6 ani. Cred că este ceva necurat la mijloc”, a spus unul dintre cei prezenţi. Ca urmare a deciziei taximetriştilor de a lua cu asalt Primăria Slobozia după încheierea respectivei şedinţe, primarul Adrian Mocioniu a venit în întâmpinarea acestora asigurând părţile implicate de tot sprijinul său, şi promiţând celor prezenţi că nu va da curs acestei modificări până nu discută inclusiv cu aceştia într-o şedinţă care este programată pentru data de 21 septembrie: „Am auzit de la diverşi taximetrişti de o aşa-zisă mafie a taxiurilor şi ca urmare am dispus oamenilor din subordine să efectueze controale pe raza oraşului pentru că nu doresc să existe aşa ceva în Slobozia. Toate demersurile se încadrează în limitele legii şi calităţilor pe care le am ca primar”, a afirmat acesta. Ceea ce ştim însă cu siguranţă este faptul că pe parcursul ultimilor ani această meserie a început să fie practicată de fel de fel de cetăţeni sau firme „dubioase” care o practică de cele mai multe ori cu ajutorul unor autoturisme nesigure. Maşinile fie au fost cumpărate cu sute de mii de kilometri la bord, şi introduse în regimul taxi, fie proprietarii nu le-au întreţinut corespunzător, în prezent ele „zgâlţâindu-se din toate încheieturile” şi punând în pericol integritatea sau chiar viaţa clienţilor.
Victor Ghinea