* De cele mai multe ori, în astfel de cazuri, am avut un răspuns la ceea ce, în opinia multora, se numeşte „dreptul la replică”. Cum însă domnul Laurenţiu Abaza a ticluit frazele astfel încât să nu-mi „sară muştarul direct pe pereţi” (ba chiar şi-a asumat şi parte din vina pe care i-am aruncat-o în faţa Poliţiei) mă văd nevoită a publica ad-litteram precizările remise sub semnătura domniei-sale. Asta nu înseamnă că îmi schimb totalmente părerile. Nu de alta, dar „pe ici, pe colo, prin părţile esenţiale” liniştea şi ordinea publică din municipiului Slobozia şi din judeţ e departe de a fi la cote care să determine aplauze…
Aşadar, ia citiţi ce zice Abaza! Şi vă rog să constataţi şi cum aruncă el „pisica moartă” la IPJ în poartă !
„ Am lecturat cu interes articolul din ziarul Ştirea „Ce de treabă mai are şi Poliţia Locală…” şi cred că sunt utile unele precizări pentru diferite aspecte abordate destul de fugitiv, dar suficient de sugestiv, într-o manieră clară dată de reflexul jurnalistic, sugerându-se doar că Poliţia Locală Slobozia este acea instituţie neimplicată, inutilă, fără rezultate. Nu este deloc adevărat. Ce doresc să menţionez este faptul, remarcat de orice critic acerb dar obiectiv, că suntem o prezenţă constantă în teren, am avut şi am şi demonstrat de fapt, un interes permanent în ceea ce priveşte fiecare dintre aspectele abordate de către dumneavoastră (chiar dacă unele dintre ele nu au ajuns la o rezolvare totală ). Dovada o constituie chiar materializarea intervenţiilor noastre prin numărul consistent de sancţiuni aplicate. Nici consumul de băuturi alcoolice pe domeniul public şi nici producerea de scandaluri, nu mai sunt demult ceea ce erau odată şi, nu poate fi contestat şi aportul instituţiei noastre, ale cărei acţiuni în această privinţă, pot fi probate.
Este adevărat că persoanele fără domiciliu ( acei cerşetori beţi, jegoşi şi plini de boli ) , a căror număr este destul de mare, ridică probleme. Îi şi avem într-o bază proprie de date, cu toate informaţiile pe care le-am obţinut despre ei. Dar nu am ezitat niciodată să-i conducem în mod repetat la centrele sociale şi vara şi iarna, ori să-i îndepărtăm de blocurile de locuinţe de unde se reclamă disconfortul creat de prezenţa lor, chiar dacă ei sunt exact aşa cum i-aţi caracterizat dvs. ( ceea ce şi implică riscuri deosebite şi poate nejustificate pentru angajaţii noştri ). Am avut printre ei şi cazuri în care am făcut demersuri în baza Legii Sănătăţii mintale, pentru evaluarea stării de sănătate. Oricum soluţia în acest caz este de cu totul altă natură şi noi nu putem face mai mult pentru ei ( şi implicit pentru cetăţenii municipiului ) decât ceea ce am făcut deja. La fel putem vorbi şi despre situaţia platformelor gospodăreşti şi a depozitării de deşeuri, dar asta numai ţinând cont şi de responsabilităţile operatorului de salubritate. Autovehiculele expuse la vânzare nu mai ocupă de vreo doi ani parcările amenajate pe domeniul public, decât dacă se află în zona de domiciliu a deţinătorului. Este un fapt vizibil cu ochiul liber. Piaţa autovehiculelor şi-a schimbat locul de ceva timp într-o zonă mai intens traficată. Am rămas totuşi puţin derutat de o contradicţie : după ce semnalaţi toate aceste probleme pe care le puneţi în sarcina noastră exclusivă ( scandaluri, consum de alcool, teribilişti în trafic etc. ), remarcaţi în finalul articolului faptul că există şi poliţia judeţeană, poliţia municipală, serviciul de poliţie rutieră. Oare doar ca să arătaţi că nu noi ar trebui să efectuăm controalele pe activitatea de taxi sau este de fapt un semn involuntar de întrebare vis-a-vis de responsabilitatea pentru probleme nerezolvate? Şi apropo de poliţia naţională ( că de Prefectură nu mai aducem vorba ) vânzarea de droguri – trebuie să fie deja cunoscut – chiar nu face, din punct de vedere legal, obiectul activităţii noastre.
Şi, ca un exemplu, cel puţin un domeniu care aproape că poate fi cuantificat, şi anume traficul rutier pe arterele municipiului, arată cu totul altfel din 2009 încoace. Şi asta în special de când noi am iniţiat şi am pus şi în aplicare, completări la HCL nr. 106/2009 cu articolele 1.11, 1.16, 1.19 şi mai ales după anul 2011, când competenţele Poliţiei Locale au fost completate cu OUG nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice ( şi aici numai pe probleme legate de nerespectarea regulilor de oprire, staţionare, parcare, acces interzis ). Aici au şi fost aplicate în medie, cca. 2.500 sancţiuni anual.
Pentru susţinerea afirmaţiilor de mai sus, vă prezentăm numărul de sancţiuni în anul 2014 pentru :
– consumul de băuturi alcoolice pe domeniul public : 222
– tulburarea liniştii publice sau provocarea de scandal : 481
– căutarea de deşeuri în containerele de gunoi : 262
– autovehicule expuse la vânzare : 48,
În plus, însăşi evoluţia sancţiunilor aplicate pentru refuzul de legitimare, de la 8 % faţă de totalul sancţiunilor la legea nr. 61/1991 în 2009 la 4,5 % în 2014, arată un curs pozitiv al creşterii autorităţii poliţistului local.
Nu am neglijat niciodată prezenţa şi nici importanţa implicaţiei presei în viaţa comunităţii. Dimpotrivă, am dorit o relaţie de colaborare şi pot să spun că pentru noi, pentru mine în mod deosebit, activitatea întregii prese, şi nu mai puţin a ziarului dumneavoastră, a avut un aport deosebit, reprezentând unul dintre reperele importante în conturarea direcţiei şi sensului activităţii noastre, pe care am încercat să o punem în folosul comun.
În încheiere, vă mulţumesc pentru răbdarea dovedită în lecturarea prezentei şi urez tuturor doamnelor şi domnişoarelor din redacţia dumneavoastră La mulţi ani de ziua de 8 Martie.”
Jalnic inspectorat de politie ! D.l STEFU VIOREL ESTI REPETENT , REPETENT ! vAI MAMA LOR DE ANGAJATI – cica ABSOLVENTI DE DREPT ? nU STIU SA CITESC ???? inspectorat de politie Ialomita