Luminiţa Barcari – retrospectiva anului 2023

Distribuie articolul:

Luminiţa Barcari, deputat în Parlamentul României din 2020, face retrospectiva anului 2023 în privinţa activităţii sale parlamentare. Concret, anul trecut, deputata Barcari a avut trei întrebări şi interpelări privitoare la numărul școlilor care își desfășoară activitatea în clădiri cu risc seismic, stadiul controalelor la stațiile GPL după explozia de la Crevedia, şi situația mamelor minore.

Tot în anul 2023 aceasta a fost şi unul dintre iniţiatorii a nu mai puţin de 60 de proiecte legislative cu efecte în diverse sfere sociale precum Codul Penal, Educaţie, Sănătate etc. În cadrul activităţii parlamentare, deputata de Ialomiţa a avut şi nouă declaraţii politice, cea mai recentă stârnind amuzamentul celor prezenţi în sală, atunci când Opoziţia a depus moţiune de cenzură împotriva ministrului Educaţiei, doamna Deca, la final de an. În şedinţa în care s-a citit moţiunea de cenzură deputata Barcari a luat cuvântul şi după ce a demontat sistematic argumentele opozanţilor politici, le-a oferit nota 4 ca pe vremea când încă se afla încă se afla în spatele catedrei din sălile de curs.

„ (…) Aruncaţi degeaba vina pe actuala conducere a Ministerului Educaţiei pentru rezultatele la testele PISA, chiar dacă, la un moment dat, în textul moţiunii, negru pe alb, recunoaşteţi că nu doamna Deca e vinovată. Dezastrul înregistrat la aceste testări reprezintă rezultatul delăsării şi al nepăsării faţă de acest sistem care a fost de-a lungul timpului prost finanţat, legile din domeniu au fost măcelărite constant, iar între elevi şi dascăli a apărut o mare prăpastie, generată de curricula neadaptată vremurilor pe care le trăim.

Strigaţi în gura mare că educaţia în această ţară se bazează pe meditaţii, dar v-aţi inflamat atunci când a apărut informaţia că profesorii nu mai au voie să le dea meditaţii elevilor de la clasă şi că trebuie să îşi declare veniturile obţinute din aceste activităţi. Cum este? Vă poziţionaţi faţă de acest subiect în funcţie de cum bate vântul şi de cum dă bine la public?

Susţineţi în textul acestei moţiuni simple că noile Legi ale educaţiei nu schimbă nimic fundamental. Având în vedere că, în calitate de secretar al Comisiei pentru învăţământ, am muncit cot la cot cu colegii mei la aceste proiecte, permiteţi-mi să trec în revistă câteva dintre cele mai importante reforme pe care noile legi le aduc:

– Cariera didactică va deveni o opţiune reală pentru tinerii absolvenţi, şi nu numai.

– Salariul de bază în învăţământul preuniversitar va fi egal cu salariul mediu brut pe economie;

– Meritele şi dedicaţia cadrelor didactice vor fi recunoscute şi preţuite, prin reduceri ale normei, o salarizare îmbunătăţită semnificativ şi prime acordate în momentul pensionării;

– Elevii au opţiunea de a învăţa disciplinele pe care le consideră cele mai potrivite pentru ei, prin curriculum, la decizia elevului, din oferta şcolii;

– Alocarea de finanţare pentru peste 1.000.000 de burse, anual;

– Înfiinţarea de cabinete medicale şi cabinete stomatologice în fiecare unitate de învăţământ preuniversitar din ţară, până în 2030;

– Oferirea de burse sociale, de 300 de lei pe lună, pentru elevii proveniţi din medii dezavantajate, grupuri vulnerabile, respectiv elevilor în risc de excluziune socială, neangajaţi pe piaţa muncii şi înscrişi în formele de învăţământ cu frecvenţă redusă sau în programele educaţionale de tip „A doua şansă”. Şi exemplele pot continua.

Faceţi referire în textul moţiunii la siguranţa în şcoli, dar dacă aţi fi citit măcar Legea învăţământului preuniversitar, aţi fi aflat că aceasta conţine prevederi referitoare la monitorizarea cu camere video în sălile de clasă, cu acordul părinţilor; sancţiuni graduale pentru cadrele didactice care comit abateri disciplinare, pornind de la avertisment scris, la reducerea salariului şi până la desfacerea disciplinară a contractului de muncă; sancţiuni graduale pentru elevii care comit abateri disciplinare, pornind de la mustrarea scrisă, pentru elevi, la diminuarea burselor şi până la exmatriculare; dar şi măsuri de securitate în caz de incendiu, risc seismic sau accidente.

Aş putea să vorbesc mult şi bine despre cât de multe schimbări benefice au adus cele două legi, Legea învăţământului preuniversitar, respectiv Legea învăţământului universitar. Majoritatea celor din sală le-am citit din scoarţă-n scoarţă, ceea ce ar fi trebuit să faceţi şi dumneavoastră, autorii moţiunii pe care tocmai o dezbatem. Pentru că sunt profesor de carieră, nu pot decât să constat că nu v-aţi pregătit deloc. Aşa că luaţi loc, astăzi primiţi nota 4!” a conchis aceasta spre amuzamentul şi în aplauzele colegilor liberali.


Distribuie articolul:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *