Desfăşurând activitate de monopol, Polaris şi-a asigurat clientele, cetăţenii şi, deopotrivă, firmele neputând opta pentru un alt operator de salubritate. Pe cale de consecinţă, cum nu pot sta cu gunoiul la nas, clienţii nu pot decât să sune la redacţia ziarului nostru, rugându-ne să scriem. Cică „poate aşa aude şi domn’ primar şi consilierii locali”! Noi nu garantăm că primarul citeşte, dar garantăm că sigur i se spune ce s-a scris… De ce sună cetăţenii la noi şi nu la Primărie? Poate fiindcă bănuiesc că n-are cine să-i asculte dacă merg acolo, din moment ce el, primarul Stoica, a parafat contractul ce-i îndreptăţeşte pe cei de la Polaris să mărească taxa.
SC Servicii Comunale, firma care ani de-a rândul s-a ocupat de colectarea gunoiului menajer din municipiul Slobozia a sucombat, din motive pe care nu le discutăm astăzi. Pe cale de consecinţă a intrării în insolvenţă, acest operator de salubritate a trebuit să fie înlocuit cu un altul. Cum a ajuns SC POLARIS Constanţa în vizorul Primăriei municipiului Slobozia nici nu-i greu de închipuit, ştiute fiind căile domnului Stoica spre colegii lui de partid aflaţi în funcţii înalte în alte zări de soare pline…Ca să fac şi eu un joc de cuvinte, de! Şi-aşa cum spuneam într-un recent articol (scris „la pozitivităţi” în care chiar lăudam firma POLARIS pentru că imediat ce-a „descălecat” s-a şi apucat de măturat trotuarele şi de văruit platformele de gunoi), în data de 21.10.2014, primăria municipiului Slobozia a procedat la postarea pe Serviciul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) a unui anunţ, în baza căruia să se poată realiza „delegarea prin concesiune a gestiunii serviciului public de salubrizare al municipiului Slobozia”. Drept urmare, în data de 22.10.2014 s-a atribuit contractul. În contract, POLARIS a prevăzut ce-au vrut muşchii şefilor şi-ai primarului care este Stoica. Alexandru Stoica. Acest James Bond al administraţiei publice locale, cică, ar fi închis ochii a aprobare tacită, în ceea ce priveşte creşterea tarifului, mai ales al celui încasate de la societăţile comerciale. Aşa se face că zilele trecute, mai mulţi patroni s-au trezit că, pe lângă preţul „umflat” sunt facturaţi, nu la „ridicări” calculându-se numărul de metri cub, ci la abonament. Sigur, până la un punct, această metodă poate fi înţeleasă şi scuzabilă, ştiut fiind că în mai multe ţări, beneficiarii se abonează, tocmai pentru ca activitatea prestatorilor de servicii şi fie predictibilă. De la pun punct încolo, creşterea exponenţială a tarifului ar trebui să fie raportată la numărul de metri cub care poate fi variabil, funcţie de cum a funcţionat oricare firmă. Acesta fiind raţionamentul ipotetico-deductiv al patronilor care ne-au sunat cerându-ne să vedem ce se întâmplă, ca să nu cumva să greşim în expunerea lui, am vrut să aflăm şi care este punctul de vedere al reprezentanţilor POLARIS – Sucursala Slobozia. Din păcate, n-am putut obţine un răspuns oficial, pentru a înţelege ce se întâmplă cu preţurile, tarifele, contractele individuale, etc, etc . Nu-i nimic, căci noi ştim că putem obţine răspunsuri înaintând o adresă…
IONICA GHINEA
sa vria sa va aduc la cunostita ca sunt ecsecutat silit de dumneavoastra an urma cucati va ani am fos obligati sa facem cate un contract de slubrizae cu firmadumneavoastra eu nu find an localitate o vecina de a mia a semnat in locul meu dupa o perioada la locuinta mia a fost un icendiu de proporti si nu am mai locuit acolo eu nu am stiut catrebuie sa anunt ca nu mai locuesc acolonu am stat la locuinta circa 2ani dupa o perioada mamtrezit cu o suma de plata pe perioada care nu am stat ocolo ca locuinta a fost distrusa in totalitate de la 400 de li ma ecxecuta silit vio 7500lei mi pus proprire pe salariu ce sa mai putia sa fac leam platit pana acuma vrio 2000 lei eu cred ca e suficet platesc niste serviteci ne facute penru mai multe informati va las un nr de tel 0728460691