După ce în luna ianuarie a anului în curs, această unitate spitalicească a fost supusă controlului Ministerului Sănătăţii, iată că în perioada imediat următoare (mai precis în perioada cuprinsă între 21.03 – 25.04.2014), o altă instituţie cu drept de control şi-a anunţat prezenţa pentru a supune controlului activitatea financiar-contabilă a spitalului din Slobozia.
Nu ştim de când nu a mai controlat Curtea de Conturi această unitate spitalicească. Sigur că am putea să întrebăm şi chiar să cerem Raportul privind concluziile desprinse şi, pe cale de consecinţă, măsurile recomandate de către salariaţii instituţiei cu atribuţiuni de control. Doar că n-are rost să mai privim în urmă decât în măsura în care vrem să readucem în prim-plan oarece matrapazlâcuri făcute în anii anteriori acestui an în care, iată, Aurelia Băzăvan – director adjunct al Camerei de Conturi Ialomiţa şi-a anunţat misiunea de audit, cerându-i directorului Berbece să pregătească şi să pună la dispoziţie „actele, documentele şi informaţiile” astfel încât să nu se piardă timpul în aşteptare…
Transparenţă şi nu prea!
Considerând că, mai ales jurnaliştii cârcotaşi vor fi încântaţi de actualizarea informaţiilor prezente pe site-ul instituţiei, dar şi gândindu-se că, în acest fel, va scăpa de întrebările adresate în scris de către jurnaliştii interesaţi de tot felul de „permutări, combinări aranjamente” petrecute în documentele financiar-contabile, domnul Berbece a dispus, taman ca un director care se respectă, ca pe site-ul spitalslobozia.ro să fie afişate informaţii. Din păcate, Organigrama ne prezintă numărul de paturi, nu şi numărul de angajaţi pe fiecare secţie a spitalului şi, mai ales, în birourile unităţii. Mai apoi, deşi ni se prezintă Lista achiziţiilor, cele 549 de ACTE ADIŢIONALE la cele 139 de contracte încheiate cu furnizorii, ne sunt prezentate pe grupuri de achiziţii (ca de exemplu: Asig. Spital casa; DSP accize UPU sau SIDA; Asig. Prog. boala pompe; Asig. Progr. Oncologie, TBC, Hemodializă), iar în ceea ce priveşte sumele, ele nu sunt totalizate pe fiecare dintre aceste grupuri de achiziţii, ci „sparte” în valori mici, ceea ce ar putea conduce la ideea că s-a dorit evitarea licitaţiilor prevăzute de la o anumită sumă încolo…
Firma POLISANO „îi fruncea”…
O privire aruncată în treacăt peste toate cele 549 de poziţii reprezentând, repet, Acte adiţionale adăugate celor 139 de poziţii reprezentând Contractele de achiziţii pe anul 2013 m-a făcut să reţin denumirea unei singure firme: POLISANO SRL. Şi-asta, deoarece această firmă pare să fie cea care a încasat cei mai mulţi bani, ea ocupând cele mai multe dintre multele poziţii reprezentând multele adiţionale încheiate lună de lună, în anul 2013 şi, nu mă îndoiesc, şi în toţi ceilalţi ani ce s-au scurs înainte ca doctorul Olaru să fie director şi în timpul domniei lui. Sigur că nici măcar nu intenţionăm să ne exprimăm în ceea ce priveşte această firmă, deoarece noi credem că nu are vreo vină că a avut prilejul să câştige legal licitaţiile şi/sau să fie aleasă spre a i se încredinţa furnizarea de medicamente şi/sau aparatura, dispozitive si consumabile medicale. Spunem doar că, din valoarea totală a celor 139 de contracte, care înseamnă 13.316.972 lei RON (adică peste 130 de miliarde de lei vechi), SC POLISANO SRL figurează cu contractul 16 AC 29 (încheiat în ianuarie anul trecut) în valoare de 2.502.943 lei RON, adică peste 25 de miliarde de lei vechi. Recunosc că nu am înţeles dacă valoarea celor 549 de poziţii cuprinse sub denumirea „Acte adiţionale la contractele de achiziţii pe anul 2013” reprezintă valoare financiar-contabile în plus faţă de valoarea totală a contractelor. Ştiu doar că dedesubtul listei cu cele 139 de contracte stă expusă suma de peste 130 de miliarde de lei vechi, iar dedesubtul listei cu cele 549 de acte adiţionale stă înscrisă suma de 127 de miliarde de lei vechi. Că unele dintre contractele de achiziţii încheiate cu unii sau alţii dintre cam aceiaşi furnizori, au fost „umflate” sau, dimpotrivă, sunt corecte, rămâne să concluzioneze cei în drept să controleze, desigur! Tot ce putem spera noi este să putem intra, în scurt timp, în posesia concluziilor desprinse în urma acestei acţiuni de control. Căci, iată, de la controlul efectuat de către Ministerul Sănătăţii, a trecut destul timp şi…nimic! Ba, dacă stau să mă gândesc, ceva-ceva „a transpirat” în presă, dar cum noi nu prea lucrăm „pe surse”, în aşteptarea unui „punct de vedere oficial” ne prefacem că nu băgăm de seamă…
IONICA GHINEA
«Contractul este, probabil, cel mai mic de pe piață… Cred că undeva la 4000 de lei pentru cele 300 de calculatoare pe care le avem… Nu știu exact cum a ajuns firma la noi, dar pot să vă spun, cu siguranță, că valoarea contractului este mai mică decît la furnizorul precedent…» ne-a declarat Adrian Berbece, directorul economic al Spitalului Județean.
sursa : http://www.independentonline.ro/2013/06/06/Stefan-Balan–capusa-mica-si-de-casa-a-PSD-Ialomita-8797
contracte romoffice SJU Slobozia
2012
77078,92 lei pentru 10 luni = 7.707 lei lunar
2013
32000 lei pentru 8 luni = 3.200 lei lunar
Domnule Berbece,
cat e halatuuuu?
sursa http://www.spitalslobozia.ro/Contracte%20Achizitii%204.2.html
cine e aiurea?
1. Raportul MS este la http://www.spitalslobozia.ro/files/Raportcomisie.pdf, afisat din 3.04.2014. Atentie : prezentul articol a fost publicat pe 4/04/2014, fara sa mai mentionam discutia telefonica din 3.04.2014.
2. Comentariul de mai sus este, de la o posta, fie rautacios fie cu un „autor” cretin. Contractul la care se referea declaratia este legat de un contract de intretinere calculatoare. Firma in cauza este furnizor si pentru alte tipuri de produse, conform rapoartelor publicate.
In consecinta :
1. fiti cretini in continuare, aveti unde sa va tratati in caz de urgenta;
2. oricata rautate ati afisa, imunitatea este data de implicarea totala a celor vizati.
„contract romoffice” : va recomand un control de specialitate. Psihiatrul are program de luni pana vineri intre orele 8 si 16.
Ce mai spune domn” Bearbeace despre raport?
Nu prea este încriminat,oare el nu are nici o vină?
BĂ!De vină sunteţi toţi!Toată lumea a furat cât a putut să-l ducă competenţa…
PUŞCĂRIE UŞOARĂ!
amplu raport, multe propuneri, putine masuri.
doamna Oprea Carmen-Daniela e cea mai tare:
statistica, secretatiat, achizitii, auditor intern si la final Lucrator ORL!
Si o constatare/intrebare fara raspuns a comisiei:
„Deoarece contractele de prestari servicii nu pot fi asimilate contractelor individuale de munca si nu se inregistreaza in Revisal ne intrebam ce se intampla cu cotele salariale retinute de la persoanele in cauza precum si obligatiile platite pana la aceasta data de SJU Slobozia.”
Ce se intampla, sau CINE PLATESTE?
cretinul se ambitioneaza… dar observ ca,in urma ‘discutiei telefonice’, nu se mai poate posta aici, nimic!
banuiesc ca a fost o discutie interesanta!
atentie
toate spagile se deconteaza!
produse sau LUCRARI?
127 29.02.2012 LUCRARI LUCRARI ROMOFFICE 29.02.2012 31.06.2012 77078,92 AD
sursa: http://www.spitalslobozia.ro/files/contracte2012.pdf
daca sunt produse, sunt cretin ca nu am stiut ca Lucrari = Produse.
pentru a ne lamuri publicati contractul cu pricina!
cat despre programul de luni pana vineri, actualizati pe site aceasta informatie!
doar lunea si miercurea e program pana la ora 20.00, in rest 8 – 15.
sursa: http://www.spitalslobozia.ro/files/Prog%20med%20amb.pdf
sa inteleg ca publicati informatii eronate, sau ca ‘un fraier’ este prost informat?
mea cupla!
se pare ca am vrut eu sa postez un comentariu prea lung
doua mai scurte au fost acceptate.
From Colegiul Medicilor-Ialomita Mon Oct 1 22:48:22 from
[92.86.104.140] by web125104.mail.ne1.yahoo.com via HTTP; Mon, 01
Oct 2012 22:48:22 PDT X-Mailer: YahooMailClassic/15.0.8
YahooMailWebService/0.8.122.442 Message-ID: Date: Mon, 1 Oct 2012
Subject: Re: contract inchiriere printat 021012
ghici…
ultima zi de control!
urmeaza prima zi de :
1.
2.
3.
asteptam propuneri!
in sistemul de sanatate situatia este din ce in ce mai rea …
precedetul control a fost ascuns… in sertare, cativa ani!
actualul o sa fie ascuns cateva cincinale!
curtea de conturi se face ca face… pe banii „tutulor”!
tule muma lor de hoti!
Se pare ca veniturile angajatilor de la spital s-au sistat incepand cu luna martie 2014. Pe site ul spitalului sunt postate doar lunile ianuarie si februarie! Sursa: http://www.spitalslobozia.ro/VN%202014%204.5.5.html In cateva luni se vor recupera toate sumele platite ilegal, doar cu semnatura juristului… Sau si cu a altora???